F
F fribygg skrev:
Drygt 100 kg utedel både får plass på og bæres lett opp av et par lecablokker/hageplater, det trenger ikke overarbeides.
Ja? Det er jo det jeg skal gjøre, bruke plater. Har uansett noen som bare ligger og slenger. Enten legger jeg dem i henhold til mønsteret jeg tegnet opp, eller så legger jeg bare 4 stykker, en per ben og legger over litt singel så det ser pent ut. (y)

Fordelen med å legge flere plater er at det gir litt bedre drenering fra regnvann og snø. Lægger jeg bare singel over, blir det ikke dårligere enn før.

F Fideliox skrev:
Ja? Det er jo det jeg skal gjøre, bruke plater. Har uansett noen som bare ligger og slenger. Enten legger jeg i henhold til mønsteret jeg tegnet opp eller så legger jeg bare 4 stk, én per ben, og legger over litt singel så det ser pent ut.
Gjør det!

F
Grøft ved siden av et rødt husvegg med fjernet overflatesingel, viser sandgrunn under. Avløpsrør langs kanten, del av renoveringsprosjekt.

Ny helg, ny arbeidsøkt! Begynte å grave i dag. Det var bare singel på toppen, så bare sand. Hvor mye bør man grave bort egentlig? Dette har nok ligget her i 20 år så det er litt pakket men likevel lett å grave i. Passende nok ligger avløpet til nedløpsrøret her også. Man kunne jo vært ekstra fancy her og koblet på et rør på en eller annen måte som så stakk opp under pumpen.

Som kontrast har jeg denne fine llvp her :crysmile:
Graving ved rød husvegg med spade og hansker, avløpsrør synlig. Jord er gravd opp, og en luft-til-luft varmepumpe er plassert ved siden av.

F
Gruslagt område ved siden av rød vegg og hvit dør med dreneringsrør, klar for jord og gress til sommeren.

Done!

Til sommeren kommer jeg til å fjerne litt av grusbakken og jevne ut med jord og gress. Men ikke verdt det nå.

• Liker
Norrtull og 1 annen
  • Laddar…
F
Ble akkurat på håret. Synes det var dårlig kommunisert om målene. Jeg spurte og fikk bekreftet målene men stativet er jo større. Og dessuten trengtes det plass for koblingene. Hadde jeg visst det, hadde jeg gjort den større.

Utendørs varmepumpeinstallasjon nær rød bygning, montert på metallstativ ved siden av hvit dør, med rørdeler tett på.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.