Hei! skal støpe om et gulv i kjelleren som jeg har pigget opp og isolert på nytt for å sette inn gulvvarme.
Har fått en pris på 8000 kr for 1,5 kubikk med utkjøring (1 mil) og innpumping men syntes det hørtes mye ut
Men det kanskje er hva man må betale eller hva sier dere?
Har fått en pris på 8000 kr for 1,5 kubikk med utkjøring (1 mil) og innpumping men syntes det hørtes mye ut
Men det kanskje er hva man må betale eller hva sier dere?
Ja, det stemmer jo. 1700kr kubikken er ganske stivt, selv inkl. moms. Men de prisene vi pleier å betale er kanskje ikke sammenlignbare (NCC, ca. 800kr/m3) pumpingen bør bli et tillegg på ca. 2500 kr samt noen hundrelapper per kubikk. Uansett er det noen tusenlapper for mye etter min mening, finnes det ingen andre du kan høre med?
Derimot strides de lærde, se tråden http://www.byggahus.se/forum/golv/28539-hur-lange-ska-man-vanta-innan-lagga-golv.html
Det avhenger av så mye; hvilken type betong du har valgt, om du har diffusjonstett plast under, hvor tykt du støper osv.
Personlig ville jeg nok ventet ca. 3 måneder uten å vite forutsetningene bedre. Iogmed at du skal ha klinker så trenger ikke betongen ha tørket ut helt, men derimot bør all krymping allerede ha skjedd.
Det avhenger av så mye; hvilken type betong du har valgt, om du har diffusjonstett plast under, hvor tykt du støper osv.
Personlig ville jeg nok ventet ca. 3 måneder uten å vite forutsetningene bedre. Iogmed at du skal ha klinker så trenger ikke betongen ha tørket ut helt, men derimot bør all krymping allerede ha skjedd.
Klikk her for å svare