Hei! skal støpe om et gulv i kjelleren som jeg har pigget opp og isolert på nytt for å sette inn gulvvarme.

Har fått en pris på 8000 kr for 1,5 kubikk med utkjøring (1 mil) og innpumping men syntes det hørtes mye ut :)
Men det kanskje er hva man må betale eller hva sier dere?

Ja, det høres altfor dyrt ut. Rundt halvparten hadde vært mer passende, altså 5000 kr eller noe sånt, med tanke på den lille mengden.

Jo jeg tenkte det, men det er pumping som koster og det er like mye å rengjøre etterpå som med 10 kubikk sa de, og det er jo sant. Betongen koster 1700kr kubikken.

Ja, det stemmer jo. 1700kr kubikken er ganske stivt, selv inkl. moms. Men de prisene vi pleier å betale er kanskje ikke sammenlignbare (NCC, ca. 800kr/m3) pumpingen bør bli et tillegg på ca. 2500 kr samt noen hundrelapper per kubikk. Uansett er det noen tusenlapper for mye etter min mening, finnes det ingen andre du kan høre med?

Jeg fikk en pris på 13' for to kubikk, med liten pumpe, lossing og alt. Min lærdom ble at selve betongen blir en ganske liten del for mindre jobber.

Jeg valgte å blande selv...

Betongen er nå på vei :) Hvor lenge etter støpingen kan jeg begynne å legge fliser og når kan man starte gulvvarmen?

Derimot strides de lærde, se tråden http://www.byggahus.se/forum/golv/28539-hur-lange-ska-man-vanta-innan-lagga-golv.html
Det avhenger av så mye; hvilken type betong du har valgt, om du har diffusjonstett plast under, hvor tykt du støper osv.
Personlig ville jeg nok ventet ca. 3 måneder uten å vite forutsetningene bedre. Iogmed at du skal ha klinker så trenger ikke betongen ha tørket ut helt, men derimot bør all krymping allerede ha skjedd.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.