På byggmax nettside står det at allerede etter et døgn kan jeg bruke betongen jeg har støpt. Stemmer det virkelig at om jeg støper en liten kant i dag, kan jeg i morgen på samme tid begynne å mure lecablokker på den?
Hvordan gjør man det med ettervanning mm?
Hvordan gjør man det med ettervanning mm?
Nei du har rett, det trengs nok ikke nå.
Hvor lenge må betongen herde før jeg kan begynne å mure på den da? Jeg fjernet garasjeportene i går og det jeg skal støpe igjen er dels hullene etter karmene (som var støpt inn i platen) og dels støpe igjen en kloss, eller hva man kaller det. Lecablokkene kommer for det meste til å hvile på den eksisterende platen så klossen kommer ikke til å ta opp så mye vekt tror jeg. Så spørsmålet er hvor lenge dette må herde før jeg kan mure.
Hvor lenge må betongen herde før jeg kan begynne å mure på den da? Jeg fjernet garasjeportene i går og det jeg skal støpe igjen er dels hullene etter karmene (som var støpt inn i platen) og dels støpe igjen en kloss, eller hva man kaller det. Lecablokkene kommer for det meste til å hvile på den eksisterende platen så klossen kommer ikke til å ta opp så mye vekt tror jeg. Så spørsmålet er hvor lenge dette må herde før jeg kan mure.
Det er jo bare den gamle åpningen jeg skal smale av litt så det går nok fort å mure. Sen når det har fått hvile en dag så skal jeg begynne å ta bort et støpt hvelv som takstolene står på.
Klikk her for å svare