1.218 lest ·
4 svar
1k lest
4 svar
Støpe inn vannvarmeslangen i avrettingsmasse på trebjelkelag andre etasje
Hei,
Tankene vandrer videre fra sporadisk sponplater og EPS plater til å støpe inn gulvvarmeslyngene i flytsparkel i stedet.
Har altså et lite loft på en del av huset 30-40 kvm.
Isolert trebjelkelag som jeg vurderer å legge inn vannbåren gulvvarme på.
Har i dag et sponplategulv.
Hva må gjøres og hva skal brukes?
Prime gulvet? Fuktsperre? Skal bruke rommet som vanlig rom, altså ikke baderom eller lignende.
Armeringsnett festes i gulvet? - godstykkelse?
Slynger 12 mm? som festes i nettet? eller spesielle plastholdere for det?
Flytsparkel - fiberutjevnende?
Hvor høyt over varmeslyngene skal det være/må det være/bør det være flytsparkel?
Ønsker å få til et gulv som blir så lavt som mulig, men det skal jo samtidig ikke sprekke...
Øverst parkettgulv.
Tankene vandrer videre fra sporadisk sponplater og EPS plater til å støpe inn gulvvarmeslyngene i flytsparkel i stedet.
Har altså et lite loft på en del av huset 30-40 kvm.
Isolert trebjelkelag som jeg vurderer å legge inn vannbåren gulvvarme på.
Har i dag et sponplategulv.
Hva må gjøres og hva skal brukes?
Prime gulvet? Fuktsperre? Skal bruke rommet som vanlig rom, altså ikke baderom eller lignende.
Armeringsnett festes i gulvet? - godstykkelse?
Slynger 12 mm? som festes i nettet? eller spesielle plastholdere for det?
Flytsparkel - fiberutjevnende?
Hvor høyt over varmeslyngene skal det være/må det være/bør det være flytsparkel?
Ønsker å få til et gulv som blir så lavt som mulig, men det skal jo samtidig ikke sprekke...
Øverst parkettgulv.
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 innlegg
Hvorfor sparkle i det hele tatt? Du har jo et tregulv. Bruk produkter som er laget for det og la det bli med det.
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 innlegg
Ja jeg vet ikke, jeg er ingen ekspert. Føles bare tåpelig å begynne å sløse og støpe på et trebjelkelag om det ikke finnes noen grunn,
Klikk her for å svare