Skal støpe et gulv til et fremtidig bad i min torpargrunn. Av litt forskjellige grunner blir det ikke bra å fortsette med trebjelkelag på badet.
Tenker å fylle opp med ca 20-30 cm singel, 10 cm epssement, 10 cm celleplast (+epssement), ytterligere 10 cm epssement, flytsparkel.
Rommet som jeg skal støpe i har i dagsøyeblikket tre vegger. Den ene er muren mot yttervegg. Den andre er en kjellervegg, og den tredje er hjerteveggen. Men trenger å mure opp en mur som lukker "bassenget".
Har litt tanker om hvorvidt dette er en bra løsning eller ikke?
Men først og fremst er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre der sementen møter trebjelkelaget. Baderomsveggen står ca 30 cm utenfor hjerteveggen, gulvreglene stikker altså inn 30 cm på badet. Jeg har også en rekke gulvvarmeslanger og vannledninger som går inn i et av rommene. (Se vedlagte bilder). Har snakket med Eps, og de mener at det fungerer bra å dekke alt tre med byggplast.
Siden epssementen vil bli støpt opp til øverste kant av gulvreglene, vil flytsparkelen også ligge på gulvsponet i ca 10 cm. Fungerer det? Tenkte i så fall å ha byggplast også der for å unngå noen vedheft.
Mot muren jeg skal mure antar jeg at jeg bare kan legge byggplast fra toppen på gulvregelen ned over murens innside?
Bør jeg ha noen avstand mot murene slik at platen ikke støpes fast i veggen (og ikke blir flytende)?
Ble litt rotete, men håper dere forstår!
/Jon