Rookie når det gjelder støping, så litt råd ville vært fint.
Jeg har fjernet dørterskelen mm for å lage en mykere innkjøring og et fall ut fra garasjen. Grunnen er at jeg har montert en takskjutsport. Det blir ikke noe nytt jern.
Den gamle garasjeplaten er fra 60-tallet, typ.
Det vil bli ca 20mm steinmel mellom platene og den nye støpen.
Naturligvis skal det rengjøres fra diverse løs betong mm.
Nå er spørsmålet.
- Hva skal jeg støpe med?
- Trenger jeg noen form for "primer" slik at den nye støpen fester?
Ja den er bra. Grunnen til å velge reparasjonsbetong er foruten fiberarmeringen at den har bedre bestandighet mot veisalt og at den er mer lettflytende, noe som er viktig for denne sortens reparasjoner.
Jeg må lage et fall fra høyre til venstre i bildet over. Altså fra det glatte garasjegulvet ned mot platene. Nærmest kamera blir det i nivå med platene og lengst bort i bildet ca 2cm høyere enn platene. Platene har et fall bortover i bildet.
Jeg må lage et fall fra høyre til venstre i bildet ovenfor. Det vil si fra det glatte garasjegulvet ned mot platene. Nærmest kameraet vil det være på nivå med platene og lengst bort i bildet ca. 2 cm høyere enn platene. Platene har et fall bortover i bildet.
Er det denne primeren du tenker på?
[lenke]
Mer lettflytende enn finbetong men ikke som som flytsparkel, hold bare vannmengden nøyaktig som på sekken, fungerer bra til å bygge fall med. Usikker på om den primeren er for utendørsbruk på horisontale flater, Bemix Korrohäft er ellers best: http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/bemix/5002-1.pdf
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.