En ny løsning. Jeg har nettopp bygget en terrasse i furumark bestående av sand. Har brukt nedslåtte jordspyd og bjelker 45x200. Overliggende 45x145 på tvers. Fungerer bra. Helt over bakken altså.
Litt skeptisk til å grave ned treverk. Sammenlign med våre godt impregnerte stolper i beitemarkene. De er temmelig oppbrukt etter 10 år. Til tross for at de skulle vare betydelig lenger.
Ok, jeg gir opp tanken på å støpe fast bjelkene. Takk for deres meninger.
Nå begynner jeg å se på terrassebord og vurderer å ta en weekend i Polen. Har dere tips på bra byggevarehus der man kan se rundt online? Jeg har funnet et som heter OBI. Blir ikke helt klok på prisene bare...
Første bildet er oversatt med Google, andre er original. Hva betyr de forskjellige prisene 44.99 resp. 18.75? Trodde først at det var kvm-pris og løpemeter- eller stykkpris men det passer ikke sammen.
EDIT: Jo det gjør det :-| . 18.75 per 2,4 meters planke og 44.99 per kvm. Snorbillig jo!
100 kr per kvadratmeter :-D
Ok, jeg overgir tanken på å støpe fast bærelistene. Takk for deres meninger.
Nå begynner jeg å se på terrassegulv og vurderer å ta en helgetur til Polen. Har dere tips om gode byggevarehus der man kan se rundt online? Jeg har funnet et som heter OBI. Blir ikke helt klok på prisene bare...
Første bildet er oversatt med Google, andre er original. Hva betyr de forskjellige prisene 44.99 henholdsvis 18.75? Trodde først at det var kvm-pris og løpemeter- eller stykkepris, men det stemmer ikke.
[bilde]
[bilde]
EDIT: Jo det gjør det :-| . 18.75 per 2,4 meters planke og 44.99 per kvm. Kjempbillig jo!
100 kr per kvadratmeter :-D
Du bør nok ikke kjøpe så mørkt terrassegulv, selv grånet tre blir veldig varmt i solen, slitsomt å gå på barfot.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.