Som sagt, jeg vil støpe 2 benkeplater til kjøkkenet i betong, men har noen spørsmål.

Skal ha den ene platen til kjøkkenøyen, og den platen må være 120cm bred, formplywoodene er jo bare 120 brede så det er ikke så mye plass til å montere en ramme,
samme problem blir med den andre som må være 380cm lang, platen er jo bare 250 lang. Blir jo ikke bra med en skjøt midt i platen, mye arbeid å pusse bort.

Hvordan løser man dette, hjelp meg...!

Hm. 3.80, det blir tungt. Kan du ikke få inn en skjøt?
Rammen kan du feste utenpå i stedet for på kanskje.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jeg er enig med forrige skribent, prøv å lage en skjøt da platen ellers vil veie 220kg og kan knekke på midten ved montering.

Tror ikke det blir bra med en skjøt på den platen, egentlig så skal den være 4040 lang men gjør en skjøt så den blir 3500 istedenfor, en til skjøt kommer ikke til å se bra ut.
Det skal også tas ut for dobbelho og en stor kokeplate så den blir jo ikke massiv 3500 lang.

Støpe på stedet?

Hvordan har du tenkt deg da? Med form, betongblander osv.
Skal jo være kjøkkenbenker så å stå og kladde med de der på det nye kjøkkenet føles litt risikabelt.

Også jeg skal ha en benkeplate i betong, vil prøve med forskjellige farger, har hørt at man kan få det i svart eller hvitt om man vil.

Har du allerede støpt dem eller hvordan planlegger du å gjøre det?
Hva blir målene dine på platene?

man kan farge med en masse forskjellige farger om man ønsker, man har forskjellige pigmenter man stryker på betongen etter herding så trænger det inn i betongen og farger.

• Liker
Mikael C
  • Laddar…
Nei, jeg har ikke støpt ennå. Takk for tipset for farging. Måler ca 60 dj 170 l. Vil ha den L-formet.......

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.