Hei!
Har en av lecablokker som jeg vil bygge opp et gjerde på.
Min tanke er å bore hull i lecablokkene og støpe ned stolpesko
I muren for å deretter bygge opp gjerdet...
Fungerer det?
 
Burde fungere fint om du bruker passende ankermasse?
 
Litt ny på dette...ankermasse??
 
Er det mange hull så er ekspanderbetong en løsning. I og med at det ikke er hengende last så trenger man ikke gå for verstingproduktene rundt ankermasse som koster en del.

Borr bare hull som er 2-3mm større enn stolpeskoen, fyll 2/3 av hullet med ekspanderbetong og trykk ned stolpeskoen i hullet og rett inn den, evt. fiksèr den.
http://www.beijerbygg.se/store/priv...anderbetong-exm-702-finkorning-25kg-900015512
 
Minste påkjenning vil jo sprekke blokken.
 
Hei

Å sette opp et gjerde i en lecablokk føles ganske naivt med tanke på at de definitivt ikke tåler påkjenningene. Blokkene vil sprekke ved minst sidebelastning av gjerdet.

//Calle
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.