Hei
Jeg skal montere solfangere på fjell utenfor huset
Spørsmål, har noen av dere erfaring med å feste stolpsko (istedenfor bergkloster) i fjell og forankre med sementankre? Sitter de godt?
Vi trenger ca. 20 stk. og stolpsko er ca. 100 kr lavere pris pr. stk.
En billigere variant er jo å slå ned stolpeskoen i et trangt hull
Absolutt! Men vil man ha 20 stolpesko og de skal følge en rett linje er det enklere med for store hull og ankermasse. Men alt avhenger jo av hvordan konstruksjonen ser ut hva som er mest hensiktsmessig… Begge alternativene funker bra.
Absolutt! Men vil man ha 20 stolpesko og det skal følge en rett linje, er det enklere med for store hull og ankermasse. Men alt avhenger jo av hvordan konstruksjonen ser ut hva som er mest passende… Begge alternativene fungerer bra.
Mm, når jeg leser om trådstart får jeg ikke lenger følelsen av at kostnaden er avgjørende, hullene er ikke vanskelige å bore på rett linje hvis man spenner en murersnor og små hull er ofte lettere, raskere og billigere å bore enn grovere hvis man ikke har tilgang til Cobra.
Takk for tipsene. Kommer til å bore større hull og bruke kjemsement.
Neste spørsmål: Vet dere hvem som selger konsoller som har god rustbeskyttelse (vi bor på vestkysten 200m fra havet). Hvem har best varmgalvanisering av Bauhaus, Biltema, Hornbach, Biltema eller Byggmax?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.