Hei,
har skaffet Uponor evalPEX 12mm for å legges i skinner og deretter støpes inn for å deretter få fliser på. Har en el-Push12 som skal erstatte en gammel flat radiator på kjøkkenet som er 15 kvm. Har nettopp fjernet den svart-hvite rutete linoleummatten. Jeg fjernet også en ganske tynn masonittplate (4-5 mm) og en form for lump-papp.

Det som gjenstår som gulv er en til tynn masonittplate som ligger på en slags tregulv, jeg tok bort en liten bit masonitt og treet under ser ut som furu ca 25 mm og jeg må vel si at gulvet ikke er helt formstabilt. 2/3 har dette tregulvet (utgravd men ikke oppvarmet bergs/kjellerrom under) og 1/3 har betong/flytavretting (plate på mark? i alle fall ingen kjeller under).

På betonggulvet lå det en ca 1,2m x 4m lang og tynn "el-matte" under linoleummatten for at det ikke skulle bli isende kaldt akkurat der. Mine spørsmål er: Må jeg ikke stive opp gulvet før det flytes?, Legger jeg også over betongen for å slippe nivåforskjell?, Type av plate Minerit, gips? Skal jeg legge noen form for "sperre" eller pustende plate over betongen? Vil bygge så lite som mulig i høyden. Har bergvarme. Utrolig takknemlig for svar! /Uviss

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.