Hei,

jeg trenger tips om hvordan jeg kan stenge ute lys og lyd på soverommet. Det handler ikke om vinduet, men om døren ut mot rommet. Det er ikke plass til en dør, og jeg vil også kunne dekke åpningen mot garderoben ved siden av. Se bildet for å se hva jeg snakker om. Jeg har tenkt på to løsninger:

- Panelgardiner med en skinne over både dør og garderobe som dekker enten garderoben eller døren. Stenger ute lys, men ikke lyd.

- Noen type tungt stoff for å dekke døren, stenger ute lys og lyd, men dekker ikke garderoben.

Har dere noen ideer?

rummet.png

• Liker
Johanna B
  • Laddar…
Lumi vikdør er et alternativ.

En foldør er jo ikke en kjempedum idé for døren, lurer på hvor brede de er sammenfoldet. Skal se mer på slike.

Zixten - mmm, eller hva :P

Hvorfor ikke en dør på skinne.
Når dere legger dere, fører dere den over mot døråpningen, når dere ikke skal sove dekker den garderoben?

Frodda: Om jeg bryter løs dørkarmen havner åpningene i samme plan, men jeg har en døråpning som er ca 80 x 200 og en garderåpsåpning som er ca 110 x 240 (høyde i rommet 270). Skal man sette skinnen i taket da? Hvor kan man finne dører i disse dimensjonene tro?

Yonder skrev:
Frodda: Om jeg bryter løs dørkarmen havner åpningene i samme plan, men jeg har en døråpning som er ca 80 x 200 og en garderåbåpning som er ca 110 x 240 (høyde i rommet 270). Skal man sette skinnen i taket da? Hvor kan man finne dører i disse dimensjonene tro?
Går det ikke an å åpne opp helt i den veggen da? Sånn at hele hullet er like høyt som garderåbsåpningen...

Min tanke var at man kan kjøpe skinnene selv og montere, deretter at det å lage en dør ikke er så vanskelig som det kan virke, foretrekker eikeplater selv, fres ut håndtaket, og slip og lakk.
Trenger ikke å være forbannet tykk plate jo.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.