Har et lite hus bygget -56. Snart renovert det meste, men nå har jeg kommet til gamle fyrrommet/vaskerommet. Dette rommet ligger i biyten med garasje og bod. Hele biyten er bygget i store steiner, som når man borer i dem blir det bare smågrus i borehullet. Alt er hvitmalt fra før, men akkurat i det som skal bli vaskerommet er det masse hull fordi det har tjent som fyrrom før. Her har garantert stått en oljefyr. Får også snart inn en varmepumpe i dette rommet som ikke er mer enn ca 5 kvadratmeter. Jobber med å prøve å få litt orden før pumpen kommer. Nå til spørsmålet. Vil fikse veggene for de er bedrøvelige. Kan man legge på en slags puss for deretter å male? Det er som sagt en masse gamle hull i veggene, men ingen puss eller stein som har løsnet. Så vet jeg ikke med taket, for det kan være asbestplater i hele biyten. Vet ikke hvordan man ser det, men det er tynne hvitmalte plater. Vil ikke gjøre inngrep på dette, men tror dere det går an å lime panelplater i taket, som perlestaffpanel. Ville vært takknemlig for noen forslag.
Tina