Jeg holder på å rive ned visse deler av et rom. Jeg støter på et materiale jeg ikke helt klarer å plassere. Det sitter i prinsippet rett mot steinveggene (spikret) bortsett fra en form for papp, jeg gjetter på gammel tapet mot steinen. Det er cirka 2 cm i tykkelse. Denne platen finnes litt overalt, og jeg har måttet fjerne den noen steder.
Mitt spørsmål er hva jeg kan erstatte det med i dagens situasjon, dvs. lignende plater og papp? Ellers må jeg rive alle veggene rundt, føles det som, noe jeg helst vil unngå.
Noen som kjenner igjen det og har en god løsning for å sette mot steinveggen.
Mitt spørsmål er hva jeg kan erstatte det med i dagens situasjon, dvs. lignende plater og papp? Ellers må jeg rive alle veggene rundt, føles det som, noe jeg helst vil unngå.
Noen som kjenner igjen det og har en god løsning for å sette mot steinveggen.
Platen kalles tretex Ikke bra å montere noe uten ventilasjonsspalte i kjeller hvis det ikke er drenert og isolert utvendig. Ville selv ha reist opp nytt med stålregel, mer ventilasjon oppe og nede. Som plate hadde jeg brukt noe som ikke mugner og aller helst ikke suger fukt så mye..
Med vennlig hilsen, fremax
Sist redigert:
Takk! Men det er ikke kjeller, men markplan og drenering finnes. Betongplate som gulv.fremax skrev:Skiven kalles huntonit. Ikke bra å montere noe uten ventilasjonsspalte i kjeller om det ikke er drenert og isolert utvendig. Ville selv rekket opp nytt med stålregel, mer ventilasjon oppe og nede. Som plate ville jeg brukt noe som ikke mugner og aller helst ikke suger fukt så mye..
Klikk her for å svare