Jeg har anlagt en steinkiste (modell i plast fra Mr Flowout) til lvp. Krøket litt i gravingen så jeg vurderer om dybden er for knapt tatt. Gravdybde ca. 55 cm med 10 cm 8-16 i bunnen. Steinkisten er 30 cm høy så det er typ 15 cm jord oppå. Tenker meg varmekabel i røret. Er det risiko for problemer med frysing så jeg burde ta opp og grave dypere? Bor i Stockholmsområdet.

Det var ambisiøst. Jeg lar mittkondensvannet bare dryppe ned på bakken og det har aldri frosset.

Takk, det høres beroligende ut. Er det en luft-/vann-varmepumpe du har?

Jeg har en luft/luft som sitter på veggen med en k0ndesslange og vi kjører mye kjøling.

Kjøling kjører man vel når det er varmt, så da vil ikke kondensvannet fryse.
Jeg gjetter at TS har anlagt steinkisten for å ta hånd om vannet fra avisingene om vinteren.

• Liker
Dortmunder DAB
  • Laddar…
F Fuga skrev:
Jeg har anlagt en stenkiste (modell i plast fra Mr Flowout) til lvp. Kroknede litt i gravingen så jeg lurer på om dybden er for knapt tatt. Gravedybde ca 55 cm med 10 cm 8-16 i bunnen. Stenkisten er 30 cm høy så det er typ 15 cm jord oppå. Tenker meg varmekabel i røret. Er det risiko for problemer med frysing så jeg burde ta opp og grave dypere? Bor i Stockholmsområdet.
Hvordan dimensjonerte du stenkisten? Hvor stor trenger man h for 50 liter om dagen på gammel åkermark?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.