Vi trenger å bygge en stativ til 16 postkasser i sameiet der jeg bor. Kassene kan enten være plassert på rad, men mer praktisk ville kanskje vært å ha to rader med 8 på hver. En infotavle bør også kunne få plass.
Noen som har en tegning av et lignende objekt å dele?
Noen som vet om Posten har synspunkter på hvordan slike skal utformes?
MVH
Vitaudi
Noen som har en tegning av et lignende objekt å dele?
Noen som vet om Posten har synspunkter på hvordan slike skal utformes?
MVH
Vitaudi
er det til flypost, så sett dem på et høyt rør..............
Dere får støpe ned 3 jern, der dere kan bolte fast 2 lange 45X170 trykte lekter, ta til noen meter i lengde, til eventuelle nye naboer, eller når naboene begynner å fikse nye store, låsbare postkasser, som hos oss. 110–120 cm opp, bør være passe til overkant, så postbudet kan nå dem fra sideruten.
Dere får støpe ned 3 jern, der dere kan bolte fast 2 lange 45X170 trykte lekter, ta til noen meter i lengde, til eventuelle nye naboer, eller når naboene begynner å fikse nye store, låsbare postkasser, som hos oss. 110–120 cm opp, bør være passe til overkant, så postbudet kan nå dem fra sideruten.
Sist redigert:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 innlegg
Hør med posten på ditt sted. Våre bokser skulle være innenfor en viss høyde. Jeg har glemt hvilke målene var, men jeg tror ikke vi hadde klart det med 2 rader på hverandre. Det kan ha vært mellom 80 og 100 cm fra bakken til toppen av boksen.
Vi fikk tilsnakk fra posten for at våre bokser var på forskjellige høyder. Så vi fikset det (en regnfull dag husker jeg). Dagen etter lå det lapper i boksene med takk fra posten
Vi fikk tilsnakk fra posten for at våre bokser var på forskjellige høyder. Så vi fikset det (en regnfull dag husker jeg). Dagen etter lå det lapper i boksene med takk fra posten
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Med to rader så må vel den ene raden sitte bak litt ovenfor.
Toraders har jeg aldri sett men lange enraders (sommerhusområder).
Tror posten liker enradersmodellen mer.
Som tidligere skrevet 3 stolper, galvrør eller trykkimpregnert men jeg ville nøyd meg med 2st 45x95.
Høyden er jo bare å prøve, sett deg i bilen og strekk ut armen.
Protte
Toraders har jeg aldri sett men lange enraders (sommerhusområder).
Tror posten liker enradersmodellen mer.
Som tidligere skrevet 3 stolper, galvrør eller trykkimpregnert men jeg ville nøyd meg med 2st 45x95.
Høyden er jo bare å prøve, sett deg i bilen og strekk ut armen.
Protte
høyden er ca 1 m ifølge posten
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Placera-brevladan-ratt.aspx
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Placera-brevladan-ratt.aspx
Så i en avis for lenge siden, kan ha vært LAND, der var det en fyr som ville spare postbilen, han mente at det slet på bilens clutch å snike seg frem langs en lang postkasserekke, så han bygde et stort hjul som postbudet kunne rulle rundt mens han stod stille med bilen.
Kanskje et merkelig men morsomt lite prosjekt
Kanskje et merkelig men morsomt lite prosjekt
Vi har 2 eksisterende kassesamlinger i sameiet, og disse har postkasser i to rader samt faktisk både på forsiden og baksiden. Postis stiger ut av bilen sin for å dele ut posten, og det ser ut til å ha vært så i mange år og ikke noe de klager på. Vår kassesamling vil være midt i et kryss i området, derfor er 16 postkasser på rad ikke så bra. Postis vil uansett bli nødt til å stige ut av bilen.
Jeg er ikke helt fornøyd med konstruksjonen av de eksisterende kassesamlingene, derfor kopierer jeg dem ikke rett av uten å spørre her om noen har ideer å dele. Et tak på kassesamlingen hadde vært bra siden det skal være en infotavle integrert i kassesamlingen, og det er fint om man kan stå i ro og fred og lese meldinger uansett vær.
Jeg er ikke helt fornøyd med konstruksjonen av de eksisterende kassesamlingene, derfor kopierer jeg dem ikke rett av uten å spørre her om noen har ideer å dele. Et tak på kassesamlingen hadde vært bra siden det skal være en infotavle integrert i kassesamlingen, og det er fint om man kan stå i ro og fred og lese meldinger uansett vær.
Høyden skal være under bakspeilet på en personbil, mange uke-postkasser ødelegger dette mønsteret (burde forbys).
Deretter skal stativet fikses slik at det går an å måke uten å legge en voll ved kassene, og da er det bra om stolpene sitter langt bak, mange uke-postkasser (burde forbys) sitter på fundament og ødelegger konseptet.
Deretter skal stativet fikses slik at det går an å måke uten å legge en voll ved kassene, og da er det bra om stolpene sitter langt bak, mange uke-postkasser (burde forbys) sitter på fundament og ødelegger konseptet.
Boksene bør være på en rett linje med 1m høyde til innkastet. Snakk med ditt lokale postkontor, så kan dere få en beskrivelse/ønskemål om hvordan det bør se ut.
Vanligst er det dog at man støper pilarer, setter stolper, deretter liggende bjelker for å feste boksene på samt at det pleier å være et v-formet tak på toppen. Over boksene pleier det deretter å være plater for lokal info osv.
Vi setter virkelig pris på å bli spurt slik at boksegruppen tilpasses etter våre behov. Å gå ut av bilen er IKKE ønskelig. Har dere diskutert plasseringen for boksegruppen med posten? Det finnes ganske mange regler som gjelder for hvor man skal sette opp boksegrupper osv..
Mvh
landpostbudet
Vanligst er det dog at man støper pilarer, setter stolper, deretter liggende bjelker for å feste boksene på samt at det pleier å være et v-formet tak på toppen. Over boksene pleier det deretter å være plater for lokal info osv.
Vi setter virkelig pris på å bli spurt slik at boksegruppen tilpasses etter våre behov. Å gå ut av bilen er IKKE ønskelig. Har dere diskutert plasseringen for boksegruppen med posten? Det finnes ganske mange regler som gjelder for hvor man skal sette opp boksegrupper osv..
Mvh
landpostbudet
Har de ikke automatkasse? :xZixten skrev:Så i en avis for lenge siden, kan ha vært LAND, der var det en fyr som ville spare postbilen, han trodde det slet på bilens clutch å snike seg frem langs en lang rekke postkasser, så han bygde et stort hjul som postbudet kunne rulle rundt mens han sto stille med bilen.
Kanskje et uvanlig, men morsomt lite prosjekt![]()
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
En gang i verden så hadde "vår" postis en SAAB 95, altså den forrige modellen. Automatgir fantes nok ikke til den.
I dag er det nok bare automater.
I dag er det nok bare automater.
Klikk her for å svare