Er på jakt etter en type stålbånd for å holde sammen en stokk som har en sprekk og begynner å separere. Stokken holder opp taket over uteplassen. Tanken er å bytte ut stokken senere.
Jeg ser for meg noe lignende bånd som holder sammen et badestamp, men finner ingen prisverdige alternativer for mindre omkrets. Typ dette http://www.clasohlson.com/se/Slangklämsband/30-7639 men litt bredere og kraftigere.
Det går å spenne et spikerbånd om man skrur. Man setter skruen litt skrått og har båndet et stykke opp på skruen når man begynner å dra i den. Etter hvert som skruen går i så dras båndet med og strammes. (Litt vanskelig å forklare, håper du forstår).
Det burde også gå å sette en eksenterlås på spikerbånd (eller lignende bånd) for å spenne det.
sysmali.. du kjenner ingen som jobber på (utlasting, pakking) på noe firma?
Man pleier å spenne stålbånd rundt tyngre gods som skal sendes av gårde et sted.
Hadde vært praktisk om jeg kjente noen som jobber med pakking, noe jeg ikke gjør. Kjøpte spikerbånd som skal prøves. Hvis det blir for skrøpelig så kjører jeg Fluxors variant med metallplater.
Jeg ser for meg noe lignende bånd som holder sammen en badestamp, men finner ikke noe prisgunstig alternativ for mindre omkrets. Typ dette [lenke] men litt bredere og kraftigere.
Tips ?
At du setter flere enn en av de der slangeklemmene.
Jeg tror det blir vanskelig med en strammebånd av tekstil da det er såpass lite som skal spennes sammen, samt at tekstilen i seg selv er fleksibel, og båndet vil fordele kraften rundt hele stokken...
Ta det kraftigste spikbandet du får tak i, f.eks. 30*1. Kapp det så du får en glippe på ca 10cm mot omkretsen.
Så monterer du gjengestang M6 el M8 med gjennom endene i spikbandet, og bøyer gjengestangen noe så den følger stokken.
Mutter og skive før spikbandet, så kan du skru sammen gjengestangen med en blokkøkkel og stramme båndet.
Ta det forsiktig, sprekker båndet kommer det fjære og smelle.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.