Heisann! Jeg har tenkt en stund på å bygge nye innervegger i kjelleren, mot betongveggen. Det var her før, men de forrige eierne hadde satt trelekter samt isolasjon direkte på betongen. Så det måtte rives vekk.

Uansett, har lest litt om stålstendere. Virker ikke så komplisert eller dyrt. Noen som har gjort det selv i kjeller? Noe jeg trenger å tenke på? Jeg skal for øvrig ikke isolere, bare sette opp gips.

Legger ved noen bilder også.

• Kjellervegg med røde murvegger, fylt med hvite flekker og uferdig gulv. Taket har tremateriale med innebygde lamper. Klar for renovering.
  • Kjellervegg med rød maling og hvite flekker, over en stor radiator. Vindusrekke over veggen med planter og trepanel i taket.
  • Gul betongvegg i kjeller med reparasjoner, veggboks, kabler og tregulv i taket. Blyantmerker viser takhøyde for fremtidige prosjekter.
Det er ikke muggvekst på siste bildet? Synes litt dårlig. Men for sikkerhets skyld, spray Klorin før den nye veggen settes opp.
Stålstendere er et forferdelig trivelig påfunn.

ricebridge ricebridge skrev:
Det er ikke muggvekst på siste bildet? Syns litt dårlig. Men for sikkerhets skyld, spray Klorin før den nye veggen settes opp.
Stålregler er et forferdelig hyggelig påfunn.
Det grå? Nei det er puss

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
L llonnqvistt skrev:
Det grå? Nei, det er puss
aha ok.

Nå er jeg feil person til å gi råd, men jeg har fått for meg av å lese at det er viktig at luft kan strømme bak veggen.

Det finnes et nøyaktig likt spørsmål som ditt tror jeg, hvor BH-panelet har svart.

• Liker
llonnqvistt
  • Laddar…
Skaff deg en stukknipetang så blir det enklere å feste sammen stålprofilene. Om du tror at det kan bli fukt mot kjellerveggen hadde jeg plastet bak gipsen og laget en luftspalte.

Manganbangan Manganbangan skrev:
Gjorde samme greie her om året. Les min tråd, håper den hjelper deg

[lenke]
Takk så mye! Men du hadde bare stålsyllar i tak og gulv, så trestendere? Funker det?

Manganbangan Manganbangan skrev:
Gjorde samme greie her om året. Les min tråd, håper den hjelper deg

[lenke]
Jeg hadde ikke brukt trelekter, men kjørt med stål hele vei(e)n.

• Liker
toolman77
  • Laddar…
L llonnqvistt skrev:
Tusen takk! Men du hadde bare stålsyller i tak og gulv, så tre lekter? Funker det?
Godt drenert og ca 5 cm fra vegg. Fikk hjelp av en bekjent som jobber med fukt og vannskader ✌

• Liker
llonnqvistt
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.