Jeg ville trenge å sette et antall kortlinger mellom mine stålregler for å feste elbokser.
Finnes det en patentvare for dette?

balkgc.jpg

balkgc.jpg

Byggmax har kortlingsbeslag til sine stålsvill. Ser ut som den du har på bilde. Kortlingsbeslaget er smidig å bruke og koster ikke mange kroner...

Eller så tar man og klipper til en vanlig regel. Klipp et 3 cm snitt i bretten mellom bunnen og "veggene" og bøy veggene 90 grader ut og skru fast i regelen.

Det finnes spesielle doser som man limer fast som man ikke trenger å kottla for. Ellers tar du en 45x45 trelekt og skrur fast.

Forbo skrev:
Byggmax har kortlingsbeslag til sine stålsøyler..ser ut som den du har på bildet. Kortlingsbeslaget er smidig å bruke og koster ikke mange kroner...
Byggmax søyler (på vårt varehus iaf) ser mer rektangulære ut og mangler de der 5mm vingene som går inn i den åpne delen som Lindabs har.

Skal sjekke om Lindab har sånne der kortlingsbeslag!

vojma skrev:
Eller så tar man og klipper til en vanlig regel. Klipp et 3 cm hakk i bretten mellom bunnen og "veggene" og bøy veggene 90 grader ut og skru fast i regelen.
Høres ut som en god plan for å slippe å feste tre i konstruksjonen! Skal teste.

Matti_75 skrev:
Det finnes spesielle bokser som man limer der som man ikke trenger å kortle for. Ellers tar du en 45x45 tregel og skrur den der.
Jeg skal se om det finnes beslag for kortlinger å kjøpe for Lindabs plåtprofiler.

Om det gjør det så tenker jeg å sette en horisontal plåtregel som en kortling mellom to vertikale regler. På kortlingen fester jeg så en liten tregel som jeg kan spikre fast boksen i. Det burde bli perfekt :)

Plan B får bli å klippe til vinger på plåtreglen så jeg ikke trenger vinkelbeslagene om slike ikke finnes.

HELT perfekt hadde det vært om det fantes profilerte klosser å føre inn inni den horisontale reglen men antar at slike ikke finnes da det ikke trengs (men visst ville det vært kult :) ).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.