Hei! Jeg har et spørsmål i tankene som jeg selv har prøvd å løse men ikke fungert så bra. Jeg kjøpte et spisebord i eik. Bordet er ganske høyt og er ganske vinglete. Jeg prøvde å skru dit en L-formet metallbit for å stabilisere det, men det gikk ikke så bra! Har dere noen tips på hva jeg kan gjøre for å få det til å funke? Takk!!!!
På hvilken måte er det vinglete? Sitter ikke delene sammen? Er bena i ulik lengde? Velter det lett?
Hvor satte du metaldelen?
jeg satte metalldelen i hjørnet på alle 4 ben ... funker ikke. Bordet velter ikke men det er utrolig vinglete når man f.eks. skal skjære noe på sin tallerken.
Prøv med 2st FORSTERKEDE L-plater på hvert bein. De forsterkede L-platene har en "utbuktning" før vinklehjørnet, gjør stor forskjell
Type dette:
[lenke]
Det der er en ganske verdiløs konstruksjon. Kjøp litt tre (eik) og sett en tverrslå mellom beina på kortsidene, ganske høyt opp, sett deretter en på langs mellom tverrslåene. Så slipper du stygge metallbeslag.
Det der er en ganske verdiløs konstruksjon. Kjøp litt tre (eik) og sett en tverrslå mellom benene på kortsidene, ganske høyt opp, sett så en på langs mellom tverrslåene. Så slipper du stygge metallbeslag.
Man kan nok "skjule" metallbeslagene med en passende farge i "eikekulør". Mye mer diskret enn å sette en masse ekstra bord på kryss og tvers. Dessuten blir jo den på langs klart irriterende når man sitter ved bordet, det ser jo ikke ut til å være et så ekstremt bredt bord ...
De der små metallvinklene gjør vel ingen nytte i det hele tatt?
Jeg ville lime og skru kraftige trekanter i eik i hjørnene mellom bordplate og ben.
Så her altså:
Gjerne to tommer tykke, og helst både mot lang- og kortsiden.
Og bordet virker så høyt at det ikke vil forstyrre vanlige sittende.
Er det et barbord?