Hei!

Jeg har nettopp snekret sammen et dyrkingsbed modell større, er bare litt bekymret for at den vil bue ut på langsidene når jeg skal fylle pallen med jord (den skal ikke ligge på oppkjørselen..)

Hvordan ville dere gjort det?

Holder det med to støtter (?) eller bør jeg prøve å skru sammen sidene med en planke eller lignende?

Takk,

bonnlurken

• Stor rektangulær odlingsbädd i treplank på grus oppkjørsel, med svartmalte yttersider og ubehandlet innsider, ved siden av rød låve.

Beste svar

Bonnlurken Bonnlurken skrev:
Hei!

Jeg har nettopp banket sammen et plantebed i større modell, er bare litt bekymret for at det kommer til å bule ut på langsidene når jeg skal fylle bedet med jord (det skal ikke ligge på innkjørselen...)

Hvordan ville dere ha gjort det?

Holder det med to støtter (?) eller bør jeg prøve å skru sammen sidene med en regel eller lignende?

Takk,

bonnlurken

Når jeg har laget større kasser likt din har jeg hugget til spiss på 45x45 og slått ned i bakken på innsiden og skrudd fast i kassen. Disse har jeg satt med jevne mellomrom. Bildet viser en kasse som har stått 6 år. Har brukt litt beskyttelse innvendig da treverket tar en del skade av fuktigheten/jorden. Klippet til presenning og festet med stiftepistol.

En gammel plantekasse utendørs med jord og unge planter, hvite buer over for mulig støtte, satt på belegningsstein ved siden av gressplen.

Z Zeke_Varg skrev:
Når jeg har laget større kasser lik din, har jeg hugget til spiss på 45x45 og slått ned i bakken på innsiden og skrudd fast i kassen. Disse har jeg satt med jevne mellomrom. Bildet viser en kasse som har stått i 6 år. Har brukt litt beskyttelse på innsiden da treverket tar en del skade av fuktigheten/jorden. Klippet til presenning og stiftet fast med stiftepistol.

[bilde]
Veldig bra! Slik blir det.

Takk :cool:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.