Holder på å bygge til et gammelt torp der det blir en ny del som blir en 60 kvadrats vinkel og har murt opp en 2m høy kjellerdel av lecablokk. Har sett hus som har puss som ser ut som den er sprøytet på i tykt lag!
Hvordan gjør man det? Kan man gjøre det selv ved å leie utstyr?
Problemet jeg har er jo at jeg skulle ønske at den gamle muren som er laget tidlig på 1900-tallet skal se noenlunde lik ut den nye delen, og å mure/pusse opp den gamle delen for at den skal se ny ut går jo ikke. Så da tenkte jeg at denne varianten med sprøytet puss kanskje kunne være noe! Men hvordan gjør man det??
 
Har selv hyret et firma som sprøytet fasaden vår. Vi hadde både puss og murstein på huset da vi kjøpte det og syntes det så dumt ut. Så firmaet slettpusset det murete og deretter sprøytet de hele huset i valgfri farge. Kostet ikke spesielt mye. En bonus var at de lot stillasene stå igjen i ca 1,5 måneder så vi kunne male alle vindskier, vinduer og sette opp nye takrenner. Å leie utstyr vurderte vi også, men følte at det beste var å overlate det til noen som har erfaring. Send meg en direktemelding hvis du er interessert i bilder.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.