For et par måneder siden hyret jeg håndverkere som helsparklet og malte veggene mine. De gjorde en veldig fin jobb, men jeg har nå flere steder oppdaget sprekker, noen virkelig lange og synlige :(

Jeg vet ingenting om dette, kan noen gi meg råd? Har jeg rett til å få sprekkene utbedret? En nyoppusset leilighet burde vel se nyoppusset ut lenger enn dette..? Jeg tror selv at det er sparkelen som har sprukket (de kjøpte sparkel og grunning), men lurer også på om det kan ha å gjøre med malingen (Beckers, det eneste materialet jeg kjøpte selv)? Hva kan ha forårsaket dette?

Takknemlig for hjelp!

kommer jo litt an på hvordan sprekkene ser ut... (litt bilder er alltid bra)
er de rette så kanskje underlaget beveger seg og sprekken er over en underliggende skjøt
er de ujevne kanskje for tykt lag med sparkel f.eks eller også der underlag som ikke er stabilt
(beveger seg)

>>Har jeg rett til å få sprekkene utbedret?<<

Klart du har det. Ring malerne og fortell, så ordner det seg nok.

Legg opp noen bilder av sprekkene også så vi får se.

Takk for deres svar! Her er to bilder (det ene er ganske uklart dessverre, det er jo nesten umulig å ta bilde av en hvit vegg uten stativ... :))

• Veggen har en sprekk nær et vegguttak, fotografert i et dårlig opplyst rom.
  • En hvit vegg med en tynn sprekk som går diagonalt fra toppen til bunnen. Bildet er litt uskarpt.
Usj, det var noen stygge sprekker du har fått. :(

Det er sparkelen som har sprukket, og har altså ikke noe med selve malingen å gjøre.
Hva har du for materiale i veggene bak sparkelen? (Puss på trevegg?)

Ja, de er ikke fine... :( Det er teglvegger, men hva det er mellom dem og sparkelen vet jeg ikke. Huset ble bygget på 50-tallet vil jeg minnes.

Kan være sprekker i pussen under sparklet...

TUSEN TAKK igjen for deres svar. Jeg ringte håndverkerne og de kom uten å nøle og fikset sprekkene og malte veggene mine. Nå er det så fint som helst hjemme igjen!

Så godt! Sånn skal det gjøres. :)

Underbart!

Hva var feilen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.