Hei, vi har et hus fra 30-tallet, og for noen år siden ble det gjort en tilbygging hvor deler av et nytt kjøkken havnet. I kjøkkentaket har man (tror jeg) lagt gipsplater som man har fellt inn spotter i. Nå har det begynt å sprekke litt, og på et par steder kan man se forskyvninger mellom platene i horisontalplanet, dvs. de flukter ikke helt lenger. Hva jeg har forstått, skyldes dette temperaturforandringer og at bjelkene derfor "beveger seg".
Jeg er ikke lysten på å rive hele innertaket og gjøre om, så mitt spørsmål er hva man i stedet kan gjøre? Sette perlestaff (eller noe annet?) direkte på nåværende innertak? Noen andre forslag?
Takk på forhånd!
