Hadde noen sprekker i betongplaten (støpt terrasse) som vi nå har reparert ved å kjøre langs sprekkene med vinkelsliper, så i med sementbruk som skulle være beregnet for dette formålet. Dog nå når det er klart er reparasjonene brunfargede og platen grå?

Skal man kjøre opp igjen med vinkelsliper og i med betongblanding (betongpulver+vann) i stedet?
Produktet jeg brukte var denne:
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/lagningsmassa-casco-cement-rapid-1kg

Eller skal man bruke flytsparkel? Legg gjerne igjen tips!

Jeg har også sparklet betong med betongmasse, og det gir en annen farge. Man kan jo alltid male over det som i mitt tilfelle var en trapp.

Man burde jo få samme farge om man bare blander betong uten ballast? Vil helst ha betongen og ikke male :/.

Ja man synes det. Jeg trodde også at de skulle bli lignende farge men det ble stor forskjell.
En betongarbeider gjorde lignende arbeid på jobben min og også der ble det fargeforskjell ganske mye. Nå er jo det en fabrikk og utseendet ikke like viktig men det kanskje ikke går å få samme farge med sparkelprodukter?

Jeg skulle ha reparert med ardex a46, det er nok det nærmeste i farge man kan komme. Men dessverre spiller det nok mindre rolle hva du velger, det vil alltid synes mer eller mindre med hva du enn reparerer med. Men jeg ville ha brukt ardex a46 // Mikael

• Liker
byggolle
  • Laddar…
Enig med Exxi, ardex A46 er utrolig bra. Holder absolutt best og pleier å bli veldig lik vanlig stålglattet betong med tiden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.