8.339 lest ·
25 svar
8k lest
25 svar
Sprekk mellom to gipsplater, hva gjør jeg?
Så gjør jeg. Funker bra og blir veldig sterkt. Testet på løse plater før montering og papirlim+remsen er _mye_ sterkere enn kun sparkel+remsen ved brytende krefter.Kristofferm skrev:
Jeg vet at det ser grovt ut, men tanken var å slipe med finere papir, men jeg oppdaget sprekken før det.L Lechuza skrev:Du skal bruke våtromslim når du limer papirremser, risiko for at det løsner ellers når man bruker vanlig vevlim, noe jeg har opplevd tidligere!
Forresten, det er veldig grov finish, avhengig av strykelys så vil alt det synes gjennom din fototapet!
Kakk med fingrene og hør om det er luft bak remsen. Sparkle 1 gang, lim en ny remse med våtromslim, sparkle og mal. Er det luft bak, så skjær opp det.
Fugeskumtrikset jeg nevnte er sykt enkelt og har alltid blitt bra for meg. Anbefaler det.
akkurat, pleier å skjære til dem, sparkle 1 gang så lime remse på tverskjøtene. Det går jo så klart an å sparkle tverskjøtene med j sparkel også, gjort det på de siste jobbene men det krever teknikk og blir lett en stor kul hvis man ikke er dyktig nokKristofferm skrev:
Nei, PL sveller ikke. Hele greia med fugeskummet er at det ekspanderer og kryper ut i hulrommet. Skal du få inn PL må du nok skjære opp langs hele skjøten så du får inn munnstykket og kan mose ut nok med PL for å få det inn overalt under, deretter fylle igjen med gipsbruk. Typ.E Elnovis skrev:
Ok da tester jeg fugeskummet.Kristofferm skrev:
Lyktes å finne en video som viser teknikken. Ikke den beste og mest pedagogiske men, men.
Klikk her for å svare