Hei på dere!

Jeg og min samboer holder på å pusse opp vår nyinnkjøpte borettslagsleilighet. På ene veggen i soverommet oppdaget vi at veggen eller pussen har sprukket, alt løst materiale er fjernet og igjen er det en stor revne i veggen. Hva må jeg gjøre for å fikse dette på en god måte? Trenger jeg å kjøpe en spesiell sparkelmasse?

Jeg har vedlagt et bilde av veggen, tar gjerne imot tips! :)

Veggen i et soverom med avskallet maling og store sprekker, synlig puss og ledning til venstre. Noe sparkel er påført sprekken.

C
Gipsputs fungerer bra til det der. Sørg for å pille bort det som sitter løst og fukt godt før (men vær forsiktig med stikkontakten!)

cpalm skrev:
Gipsputs funker bra til det der. Pass på å fjerne det som sitter løst og fukt godt før (men vær forsiktig med uttaket!)
Da går jeg bare på med en vannsprøyte i prinsippet? Jeg må nok ha en del Gipsputs da det er ganske dypt :)

C
Ja, en blomstersprøyte funker bra. Mengden er ikke noe problem, det kan legges tykt og koster under 200:- for en 25 kg sekk.

cpalm skrev:
Ja, typ en blomspruta funkar bra. Mängden är inget problem, det kan legges tykt og koster under 200:- for en 25 kg sekk.
Perfekt!

Finnes det noen ferdigblandet variant å kjøpe tro?

Nei, gips må blandes direkte ved bruk.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
Takk for svarene! Det viste seg at foreningen har ansvar for reparasjonen da det er en yttervegg :)

C
Jens Pihl skrev:
Takk for svarene! Det viste seg at foreningen er ansvarlig for reparasjonen da det er en yttervegg :)
Det var en generøs forening. :D De fleste ville nok kalt det der overflater.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.