Hei,
Ved kjøpet av huset fikk vi informasjon om at det var en sprekk i veggen over døren som bare trengte å sparkles. Situasjonen ble mer komplisert da vi oppdaget at døren ikke lenger kan lukkes og at veggen har sprekker på to sider og på forskjellige steder. Det ser ut til at den overliggende bjelken ikke er riktig plassert i veggen eller er i dårlig stand, noe som gjør at den ikke kan holde betongen på plass. Betongen presser nå på dørkarmen og forårsaker at den buer ut.
Vi trenger å utbedre cirka 60 cm av veggen over døren og lurer på om dette må meldes til kommunen. Vi er usikre på om veggen er bærende.
Vi føler at vi kunne ha reparert det selv, men er litt usikre på de juridiske aspektene.
Ved kjøpet av huset fikk vi informasjon om at det var en sprekk i veggen over døren som bare trengte å sparkles. Situasjonen ble mer komplisert da vi oppdaget at døren ikke lenger kan lukkes og at veggen har sprekker på to sider og på forskjellige steder. Det ser ut til at den overliggende bjelken ikke er riktig plassert i veggen eller er i dårlig stand, noe som gjør at den ikke kan holde betongen på plass. Betongen presser nå på dørkarmen og forårsaker at den buer ut.
Vi trenger å utbedre cirka 60 cm av veggen over døren og lurer på om dette må meldes til kommunen. Vi er usikre på om veggen er bærende.
Vi føler at vi kunne ha reparert det selv, men er litt usikre på de juridiske aspektene.
Ja det ser jo ut som at den er bærende da det finnes en bjelke i taket som hviler på veggen den nye biten over døren må hvile på to stabile opplegg og kunne klare bjelkenes vekt
Klikk her for å svare


