D
Jeg har på noen steder i huset fått en sprekk i skjøten mellom to gipsplater. Jeg har brukt papirremsa.

Jeg vurderer om jeg skal skjære bort skjøten og gjøre et nytt forsøk. Kan det fungere bedre neste gang eller er det nytteløst å unngå sprekk hvis det er et slikt sted der det vil sprekke uansett metode?

Det er rupanel bak, men langt mellom stenderne, kanskje opp mot 120 cm.
 
Vet ikke hvor stor forskjell det er på papirremsa og glasfiberremsa. Da jeg satte opp gips i soverommet mitt, brukte jeg glasfiberremsa. Men glemte remsa i den første skjøten, så den har jo en fin sprekk visse deler av året. Resten har ingen sprekker.
 
D Derbyboy skrev:
Jeg har på noen steder i huset fått en sprekk i skjøten mellom to gipsplater. Jeg har brukt papirrems.

Jeg vurderer å skjære bort skjøten og gjøre et nytt forsøk. Kan det fungere bedre neste gang eller er det fåfengt å unngå sprekk hvis det er et slikt sted hvor det kommer til å sprekke uansett metode?

Det er råspont bak men langt mellom stendere, kanskje oppimot 120 cm.
Du kan også prøve å sette en bit microlit over skjøten uten å rive bort det som allerede sitter der. Sett en bit som er 20 cm bred så får du bra overlapp, så sparkler du ut kantene. Er du god til å sparkle så burde det ikke synes så mye når du er ferdig. Sånn har jeg gjort på noen steder hvor det sprakk mellom gipsplater, og det har fungert bra.
 
  • Liker
Derbyboy
  • Laddar…
D
Til tross for at det er malt?
 
D Derbyboy skrev:
Til tross for at det er malt?
Ja det har funket for meg, har gjort slik i taket på noen steder der det sprakk. Jeg har brukt vevlim når jeg har limt opp microliten.

Edit. Du må sparkle ut kantene ganske mye, typ 10-15 cm ellers vil det synes at du har limt på, men det er du sikkert allerede med på.
 
  • Liker
Derbyboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.