Jeg oppdaget en gjennomgående sprekk i balkongen hos mine foreldre. Er det risiko for at den raser? Det ser ut som sprekken befinner seg rett ved skjøten der balkongen ser ut til å være utbygd.

Alder på huset?

S Stefan1972 skrev:
Alder på huset?
1970

Ja da vil den neppe løsne............da vil de jo bare smuldre opp og bli farlige på den måten. Det man kan gjøre er vel å tette sprekkene så det ikke renner ned vann.

• Liker
jendapen
  • Laddar…
Ok, takk for svar! 😊

Som jeg forstår det så er dette en påstøpning til den gamle originalbalkongen fra 70-tallet, og sprekken er i skjøten?

Vet du sånn omtrent når balkongen "ble bygget til"?

E egge80 skrev:
Som jeg forstår det så er dette en påstøpning til den gamle originalbalkongen fra 70, og sprekken er i skjøten?
Ja det ser ut som det

K Klass0n skrev:
Vet du på et øyeblikk når balkongen "byggdes til"?
På wikipedia stod det at husene ble renovert mellom 1997 og 2002

Skal jo ikke male fanden på veggen, men jeg synes det ser litt urovekkende ut om det er akkurat i skjøten mellom to støpinger.

Men det kommer også an på hvordan det ser ut under balkongen. Kan du få tatt bilder der?

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Ska jo ikke male fanden på veggen, men jeg synes det ser litt urovekkende ut om det er akkurat i skjøten mellom to støpninger.

Men det avhenger også av hvordan det ser ut under balkongen. Kommer du til å få tatt bilder der?
Hva mener du med "male fanden på veggen"?

Jeg kan kanskje be mamma banke på hos naboen under og ta noen bilder.

J jendapen skrev:
Hva mener du med "male fanden på veggen"?

Kanskje jeg kan be mamma banke på hos naboen under og ta noen bilder
Har foreldrene dine en lignende balkong oppover så ta noen bilder av den også.

Hvis det finnes noen bjelke som både den nye og den gamle balkongen hviler på, så burde sprekken være mest kosmetisk. I motsatt fall så kanskje du skal råde dem til å ta inn noen som kan se på det på stedet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.