I dag hadde vi 5-års befaring av balkongene i vår Brl. Da jeg har merket at det finnes en sprekk (ca 60cm) (bilde 1) (ikke utbedret) siden 2-års befaringen samt at deler av overflaten ser krakkelert ut (bilde 2) så var jo mitt spørsmål til befaringsteknikeren: "Er dette OK?"
Svaret ble: "Om det er sprukket på undersiden (bilde 1) så er det en feil som må utbedres,
Bilde 2) Krakkeleringen var bare overfladiske sprekker så de må vi leve med."

Mitt spørsmål er om dette er et korrekt nivå:
1. at det må være sprukket rett igjennom til undersiden for å være en feil.
2. Krakkeleringen av overflaten var/ble ikke en anmerkning.

Bilde: 1 Sprukket balkongoverflate med linjal som viser en sprekk på ca. 60 cm lengde, tatt for inspeksjon av skadeomfang.

Bilde: 2 Sprukket overflate på balkongens underside med synlige krackeleringer i betongen, del av en 5-års inspeksjonsrapport.

Takknemlig for et svar.
 
Hallo Forumet!

Finnes det ikke en eneste som vet/mener noe om mitt (dvs. Brf-foreningens) ev. kommende problem?
 
S
balkonger er alltid et kommende problem.
det kreves faktisk mye for at det ikke skal bli fine sprekker i betong.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.