2.075 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Spørsmål om regelstamme og retning på kjernen på regelen.
Har en fundering som har gnaget en stund og har et sted hørt/sett at det er anbefalt at man snur rektene i "riktig" retning dvs kjernen på rekken mot en viss retning som man gjør på panelet på fasaden.
De stående skal alle være vendt mot samme hull det var det eneste jeg husker.
Men hvordan er det med svill & toppsvill?.
Er det noen som har reflektert over dette spørsmålet eller har jeg hengt meg opp i bagateller.
De stående skal alle være vendt mot samme hull det var det eneste jeg husker.
Men hvordan er det med svill & toppsvill?.
Er det noen som har reflektert over dette spørsmålet eller har jeg hengt meg opp i bagateller.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Ja.Banvaktarn skrev:
Fra et styrkeperspektiv skiller man ikke på de forskjellige sidene av reglene. Spørsmålet har størst betydning når man skal vurdere hvordan panel- eller gulvbord kommer til å vri seg når de tørker.
Svarer meg selv da jeg fant videoen som satte griller i hodet:
Det som de snakker om er rundt 8:50 og handlet ikke om hvilken retning kjernevirket legges, men at man legger alle stående stendere så den naturlige krummingen er på samme side for å få et bra resultat når man setter platene på plass.
Det som de snakker om er rundt 8:50 og handlet ikke om hvilken retning kjernevirket legges, men at man legger alle stående stendere så den naturlige krummingen er på samme side for å få et bra resultat når man setter platene på plass.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Det kan aldri være feil å gjøre som på videoen, men det forutsetter at alle reglar er saget på samme måte. Om det er vanlig i virkeligheten er mer enn jeg vet.
Klikk her for å svare