Hei,

Jeg satte opp treningsutstyret mitt i kjelleren på veggen - merket da at veggen ikke var like hard som jeg hadde håpet på. Den var litt porøs når jeg boret, kanskje lettbetong? Jeg tør derfor ikke bruke stangen til trening uten å gjøre det litt mer stabilt. Jeg vil derfor høre om noen har innspill på følgende løsning som jeg har tenkt:

Tenkte å skru + lime opp en 21mm konstruksjonsfiner som jeg hadde hjemme. Se bilde. Deretter tenkte jeg at festene til stangen skal skrues inn i både treet og lettbetongen.

Sier noen sin spontane tanke at dette vil holde, alternativt ikke holde?

• Treningsstang festet til en vegg med treningsstrikker, en stor kryssfinerplate står på gulvet, kasser innpakket i plast ved siden av.
A
P Perrekk skrev:
Hei,

Jeg satte opp treningsutstyret mitt i kjelleren på veggen - merket da at veggen ikke var like hard som jeg hadde håpet på. Det var litt porøst da jeg boret, kanskje lettbetong? Jeg tør derfor ikke å bruke stangen til trening uten å gjøre det litt mer stabilt. Jeg vil derfor høre om noen har innspill på følgende løsning som jeg har tenkt:

Jeg tenkte å skru + lime opp en 21mm konstruksjonsfiner som jeg hadde hjemme. Se bilde. Deretter tenkte jeg at festene for stangen skal skrues inn i både treverket og lettbetongen.

Sier noen sitt spontane tanke at dette vil holde, alternativt ikke holde?
Ja, det blir bra stabilt med en 21mm finer som du skruer og limer inn i lettbetongen, den vil fordele trykket og ta bort påvirkningen fra treningsutstyret ditt..:

Vend opp ned for å også feste i taket?

Blir jo ingen forskjell med plywood om du ikke engang kan feste de vanlige beslagene ordentlig. Hele pakken kommer til å løsne i stedet. Limet gjør ingen nytte heller om veggen er porøs som du skriver.
Du trenger å bruke gjengestang festet med ankermasse for å være på den sikre siden.

A
Jeg vil hevde at plywooden er bedre til å ta imot trykket i underkanten av stilaset, deretter er det viktig at skruen/gjengestengene forankres godt gjennom begge materialene…

Takk for synspunkter og litt forskjellig input. Med risiko for å måtte "gjøre om og gjøre rett", så kanskje jeg heller vil bruke ankermasse. Tenkte jeg kunne pusle litt med det jeg hadde hjemme men kanskje best å kjøpe det likevel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.