Først og fremst, jeg er helt ny på forumet og har ikke helt funnet riktig plass for tråden, jeg beklager hvis det havner helt feil.

Til mitt spørsmål,

Jeg bor i en leilighet (byggeår 2016 om det spiller noen rolle) og skal i ett av soverommene bore 4 hull for å forankre et skap, jeg har brukt regelsøker og det går ingen strøm gjennom veggen, men den gir utslag på metall.

Veggen i spørsmålet ligger langt fra våtrom (kjøkken/bad) og bak veggen er det ingen annen leilighet, den leder rett ut til indre gårdsrom.

Alle vannrør som går til elementene er utenpåliggende, og det sitter ingen element på veggen jeg skal bore i.

Jeg har fått plantegningen fra PEAB tidligere og kan ikke se at det skal gå verken strøm eller vann gjennom denne veggen, men lurer på hva regelsøkeren gir utslag på, kan det være armeringsjern eller lignende?

Jeg får utslag hver 10 cm i cirka 7 cm og så "dødt rom".

Legger ved bilder fra plantegningen, den røde innringede delen er der jeg har tenkt å bore (ca 4 cm), delen til høyre der det står el skal jeg ikke røre.

Hva tror dere flinke, bør det være noen fare?

Stort takk på forhånd
//Person som ikke vil forårsake en vannlekkasje

• Planleggingsskisse over et soverom, med områdene for boring og strøm markert i rødt. Viser rommets dimensjoner og angir plassering av vegger og åpninger.
  • Plantegning som viser ulike typer veggkonstruksjoner med gips, treverk, og lydisolering, inkludert forsterkede vegger og mellomvegger med el-sentral.
  • Planløsning som viser ulike veggtyper og materiallag i et bygg, inkludert gips, plywood, og secura board. Røde markeringer for boringssteder.
A
Det er med all sannsynlighet armeringen som regeldetektoren gir utslag på.

Alle typer av installasjoner (el, varme, vann, ventilasjon, etc) bortsett fra til enkelte vegguttak og brytere er trukket i de ulike sjaktene som er markert på plantegningen med "S__"

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.