Leter som en galning etter et nytt innertak og er på jakt etter ferdigmalte hvite panelbord av typen sporpanel som er faspanel. Fant disse på beijer http://www.beijerbygg.se/store/priv...-4019-furu-vitmålad-15x120mm-l-4-8m-900141228 , men var på beijer i ørebro og de ville ha ca 2000kr i frakt for å bestille dem hjem til butikk, hvilket ikke føltes så gøy! Noen som vet om det finnes noe lignende å få tak i?

Takk på forhånd"! :)

Hei,

Først og fremst, 800kr/m2 ?? Sjekk med BF:s i Norra Bro, de fikser det meste.

Vil virkelig ikke kjøpe ubehandlet og holde på med maling. Vil ikke ha hvitvokset heller. Det må jo finnes flere forhandlere?

Timm skrev:
Leter som en galning etter et nytt innertak og er på jakt etter ferdigmalte hvite panelbord av typen spaltepanel som er spontet. Fant disse på beijer [lenke], men var på beijer i Örebro og de ville ha ca 2000kr i frakt for å bestille hjem dem til butikk, hvilket ikke føltes så gøy! Noen som vet om det finnes noen lignende å få tak i?

Takk på forhånd"! :)
Denne burde vel funke, eller?

http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...nel-invandig/08414126/finsagad-panel-13x120mm

Den er vel ikke spontet i endene? Hva selges de i for lengder tro?

Timm skrev:
Ikke en anelse blir mitt svar på begge spørsmålene.

Tviler på at den er spontet, og virker å være en skum hvitmaling på dem, synd for det var jo en bra pris!

Timm skrev:
Den har jeg satt på et sted i vårt hus.
Den er spontet i over- og underkant men ikke i kortsidene, hvilket ikke er så vanlig hva jeg vet.
Jeg festet den med noen tilhørende clips for å slippe spikerhull men det var noen av det jævligste jeg har gjort, skikkelig slitsomt...
Tror ikke disse er det beste i taket f.ø.
Lei en PassLoad og skyt dem opp i stedet.

De lengdene som fantes da jeg kjøpte var 3,6 & 4,8.
Den er ganske rå i overflaten, nesten flisete så du er klar over det...

Hammer_SWE skrev:
Den har jeg satt på et sted i vårt hus.
Den er spontet i over- og underkant men ikke i kortsidene, noe som ikke er vanlighetene så vidt jeg vet.
Jeg festet den opp med noe tilhørende klips for å slippe spikerhull, men det var noe av det verste jeg har gjort, skikkelig slitsomt...
Tror ikke disse er det beste i tak for øvrig.
Lei en PassLoad og skyt dem opp i stedet.

De lengdene som fantes da jeg kjøpte var 3,6 & 4,8.
Den er ganske rå i overflaten nesten flisete så du er klar over det...
Okei! Takk for infoen! Da blir det ikke den, vil ha en glatt panel lik den fra beijer og som er endespontet. :)

Finnes jo en type lakkert MDF i omtrent de målene du har angitt, tror jeg kjøpte på lakkapää eller krauta, synes de var virkelig fine.

Vil ikke ha mdf, blir ikke bra med skjøtene!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.