Moderator
· Stockholm
· 57 861 innlegg
Hei,
Har tidligere hatt brukbar erfaring med byggmax terrassebordskruer. Kjøpte her om dagen en bøtte med sponplateskruer på byggmax. Mer verdiløs skrue skal man lete lenge etter, må stå og kna med drillen i typ 10 sekunder før den begynner å bore, og passformen til bitsen er så dårlig at hver 5. skrue må kasseres fordi drillen mister grepet før man har fått i skruen.
Kjøpte deretter Gunnebo-skruer på Jula, også den billig (selv om den er dobbelt så dyr som byggmax), den fungerer som forventet.
Byggmax-skruen viste seg å fungere brukbart om man først borer med 2,5 mm bor. Men det kan vel aldri være meningen at man skal måtte gjøre det?
Har tidligere hatt brukbar erfaring med byggmax terrassebordskruer. Kjøpte her om dagen en bøtte med sponplateskruer på byggmax. Mer verdiløs skrue skal man lete lenge etter, må stå og kna med drillen i typ 10 sekunder før den begynner å bore, og passformen til bitsen er så dårlig at hver 5. skrue må kasseres fordi drillen mister grepet før man har fått i skruen.
Kjøpte deretter Gunnebo-skruer på Jula, også den billig (selv om den er dobbelt så dyr som byggmax), den fungerer som forventet.
Byggmax-skruen viste seg å fungere brukbart om man først borer med 2,5 mm bor. Men det kan vel aldri være meningen at man skal måtte gjøre det?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
En "prismedveten" ??? kompis til meg er kun interessert i laveste pris når han kjøper ting. Sponplaten som ble brukt, spikret han først fast i sponplaten.
Jeg er helt forbløffet. Fikk en boks gunnebo og holdt på å bli gal av skruen. Den satt fast og passformen bits/skruen var helt verdiløs.
Så kjøpte jeg Byggmaxsponplateskrue og er helt i ekstase. Lett å skru, ingen slag. Hva kan det være for forskjell?
Er det de transparente plastboksene du har kjøpt eller?
Så kjøpte jeg Byggmaxsponplateskrue og er helt i ekstase. Lett å skru, ingen slag. Hva kan det være for forskjell?
Er det de transparente plastboksene du har kjøpt eller?
Moderator
· Stockholm
· 57 861 innlegg
Nei det var en hvit plasthink. 500 pack.
Den største feilen ser ut til å være at de ikke er skarpe nok i nesen. Gunneboskruen har også en liten skjæring på de fremste gjengene som får den til å skjære bedre.
Som sagt har jeg god erfaring med deres skrue tidligere, kanskje man skulle reklamere dem.
Den største feilen ser ut til å være at de ikke er skarpe nok i nesen. Gunneboskruen har også en liten skjæring på de fremste gjengene som får den til å skjære bedre.
Som sagt har jeg god erfaring med deres skrue tidligere, kanskje man skulle reklamere dem.
Om man handler skruer på Byggmax over lengre tid merker man at de tydeligvis bytter leverandør nå og da. Selv om pakkene er like, kan skruene være helt annerledes. Så det er vanskelig å si om de er bra eller dårlige - det varierer. Jeg kjøpte f.eks. bondeskruer fra en "ekte" blikkenslager. De var helt håpløse å få gjennom blikket. Siden det som vanlig manglet noen, måtte jeg komplettere på Byggmax. (Det var vel omtrent halv pris.) De skruene var kjempebra!
Hmm deres kvalitet må virkelig være ujevn. Jeg har brukt opp to pakker terrassebordskrue og synes at de har vært riktig bra. Skal skynde meg å kjøpe en tredje pakke før de rekker å bytte leverandør.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 innlegg
Ser nesten ut som vi skulle sette opp en tråd med dagsnoteringer for byggmax skruvsortiment.
De dårlige jeg har får vel stå i et hjørne som reserve. Har man ingen så kan man jo holde ut med å forbore.
De dårlige jeg har får vel stå i et hjørne som reserve. Har man ingen så kan man jo holde ut med å forbore.
Kjøpte i fjor sommer en pakke med terrassebordsskruer på Byggmax. Fungerte bra da syntes jeg.
Nå et år senere viser det seg at skruene begynner å knekke >
Plankene på verandatrappen sitter ikke lenger fast på grunn av at skruene har knekt.
Nå et år senere viser det seg at skruene begynner å knekke >
Plankene på verandatrappen sitter ikke lenger fast på grunn av at skruene har knekt.
Går av ja. Rett av for meg. Jeg brakk av to stk 6x120 mm treskruer med forsenket hode fra Byggmax i går. Det var Novafix. En annen ting som er dårlig med Novafix er at bitsene ofte passer veldig dårlig rent ut sagt. PZ 2 er for liten og PZ 3 for stor til Novafix 4x25 med rund hode. I alle fall i den boksen som jeg kjøpte.
Før hadde de Heco Fix (oransje boks) på Byggmax som jeg personlig synes er mye bedre enn Novafix. Sikkert noen som synes noe annet, men så synes da jeg.
// Lidman
Før hadde de Heco Fix (oransje boks) på Byggmax som jeg personlig synes er mye bedre enn Novafix. Sikkert noen som synes noe annet, men så synes da jeg.
// Lidman
Jeg har nettopp avsluttet å legge 90-95 Kvm gulvsponplater med akkurat de Sponplateskruene du beskriver i de hvit-gjennomsiktige boksene. (500 pack). Det har gått to og et halvt pack og jeg må si at jeg er kjempefornøyd med dem. Billige, bra passform og lette å arbeide med.
Klikk her for å svare