T tergo skrev:
denne f.eks. ved trebjelker SPÅNSKIVESKRUV MFT T20 4,2X55MM 500ST/FP (bauhaus.se)
Den er jo ikke helgjengede som produsenten sier.

du trenger ikke å ha gjenge i sponplaten, bare i bjelken. Noen ganger kan det være en ulempe med helgjenget skrue at den ikke trekker sponplaten og bjelken sammen til 100%

• Liker
Screew og 1 annen
  • Laddar…
Har aldri sett helgjenget sponplateskrue. Synes dessuten at det høres ut som en dårlig idé da du vil ha en skrue som trekker platen mot bjelken. Av nysgjerrighet sjekket jeg anvisninger for andre fabrikat, der står ingenting om gjengen men figurene viser delgjenget skrue.

• Liker
PatrikJo og 2 andre
  • Laddar…
Ja jeg syntes også det hørtes merkelig ut med helgjenget, men man vet jo aldri. Det kanskje var noen som hadde kommet på noe?

I den norske delen av anvisningen står det ingenting om helgjengede, og det er jo originalspråket. Så kanskje en oversetter som slang med seg litt ekstra tekniske termer for å stase litt kanskje :)

• Liker
Bjerke88
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
I den norske delen av anvisningen står det ingenting om helgjenget, og det er jo originalspråket. Så kanskje en oversetter som slengte seg med litt ekstra tekniske termer for å stas litt kanskje :)
Oppmerksomt.

På dansk står det også helgjenget

Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Oppmerksomt.

På dansk står det også helgjenget
Ja men dansker stoler vi skåninger ikke på uansett :p

• Haha
  • Liker
Screew og 3 andre
  • Laddar…
Jeg har sendt en e-post til produsenten og spurt/påpekt det nå.

• Liker
Bernieberg
  • Laddar…
Interessant å se om de har en forklaring. Men jeg hadde valgt vanlig delgjenget sponplateskrue uansett hva de svarer.

Fikk svar på e-posten min akkurat.

"Hei.

Skal gjøre en korrigering på dette.

Vi oppgir kun «sponplateskrue» på andre språk."

• Liker
Bernieberg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.