Hei!
Trenger å fylle ut et område i huset på ca 2 kvm med nytt undergulv og lurer på hva som er mest passende. Resten av huset har 17mm trepanel, men det er mye hardere enn det som finnes å kjøpe i dag, så derfor usikkerheten.
Jeg har sett at gulvspon finnes i 17mm tykkelse, noe som passer siden gulvet må være i samme høyde som det gamle, men er det tilstrekkelig stabilt?
Hva ville dere valgt?
Trenger å fylle ut et område i huset på ca 2 kvm med nytt undergulv og lurer på hva som er mest passende. Resten av huset har 17mm trepanel, men det er mye hardere enn det som finnes å kjøpe i dag, så derfor usikkerheten.
Jeg har sett at gulvspon finnes i 17mm tykkelse, noe som passer siden gulvet må være i samme høyde som det gamle, men er det tilstrekkelig stabilt?
Hva ville dere valgt?
på et cc 300 så skulle jeg tro at det går an å spikre hva som helst uten at det blir svai i gulvet. Hvis gulvbjelkene ikke er så grove kan man kortle for å få økt stabilitet. Men enklest er selvsagt å legge sponplate. Personlig ville jeg antagelig lagt rupanel hvis resten av huset har det.
MVH
/Ove
MVH
/Ove
Klikk her for å svare