Om man skal spikre opp takpanel 15x120 mm på gleslekt i tak med både rett og skråtak; kan man spikre disse i sponten eller må man spikre synlig? Skal bruke spikerpistol. Har fått høre at om man spikrer i sponten ville det være risiko for at det ikke blir tilstrekkelig stabilt og at bordene kunne "krype ut" når det er så bredt som 120 - sant eller ei? Takpanelet er ferdiglasert så spikerne ville vises. Hvor tett skal man spikre?

Milkshaken
personlig så spikrer jeg aldri i noten,,, vanskelig å feste den neste bordet da for bordet man spikrer i trykkes jo nedover....

Jeg pleier å spikre synlig, med f.eks. dykkert eller alternativt sette en kopp over,,,

Jeg spikrer dessuten først bare de "Bakre" spikrene, altså de som sitter i bakkant mot bordet før,,, så når jeg har spikret neste BAKRE, spikrer jeg siste bordets fremre,,,,
Spikerpistol er Tabu for meg når det gjelder "finsnekring"... hammer og spiker er det beste synes jeg.

Hvis man dessuten "sparer" det siste slaget med hammeren, slipper man det stygge hammermerket som kan oppstå ved uforsiktighet.,,,

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.