Hei.

Skal sette opp Huntonit Symfoni i et rom denne uken og kikket på min spikerpistol her hjemme. Det var så utrolig kjedelig å skru opp panelene for noen måneder siden da jeg byttet i et annet rom.

Problemet er at det er 18g altså 1.2mm dykkert og ifølge anbefalingene er det 16g man skal ha til takpanel.

Men om jeg setter c-c30 med 35mm dykkert så er det vel ikke en sjanse i verden at det løsner? Taket er 11mm og lektene er 20mm+ så lengre føles som litt mye med 50mm?

Noen med erfaring med samme fundering?
 
Jeg kjørte med stiftemaskin i stedet for dykkert. Gikk fort og sitter fortsatt etter 5 år.
 
  • Liker
HammarClark
  • Laddar…
Skallene blir for små.
Jeg hadde ikke sjanset
 
  • Liker
1
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Skallarna blir for små.
Jeg hadde ikke tatt sjansen
Jeg testet litt og følte vel det samme at det er en risiko selv om jeg tror det hadde funket. Så det ble skrue likevel... men aldri igjen, kjøper en 16g ved anledning.
 
Kjøp en luftdrevet stiftepistol på jula eller biltema for noen hundrelapper, fungerer utmerket til det
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.