Begynte å mure grillen med tegl på frihånd, men etter noen skift innser jeg at det er muresnor som gjelder, hvor mye man enn bruker vateret drar det lett av gårde ellers. Problemet er at jeg bygger på en betongplate som står på lecasokkel i steinsatt uteplass = kan ikke sette lekter/regler i bakken som vanlig. Skrutvinger også vanskelig å få til det med. Altså må jeg spikre/skru regel i lodd i eksisterende muren for å fortsette oppover med bedre hjelp av regler og snorer mellom disse.

Hvordan fester jeg midlertidige regler i muren på en god måte? Man vil jo ikke gjerne plugge. Spikre i fugen kanskje, men er litt redd for å sprekke den når det er nær kanten dessuten - det er jo bare en halvsteinmur som er helt synlig. Lett å få ut spiker med plugg om man spikrer med plugg?

To planker på gavlene som stikker ut litt, og en regel øverst og en nederst som skrus i plankene, så kan fantasien din gjøre resten hvordan de skal festes på gavlene kanskje en ramme rundt eller støtter fra bakken mot dem

• Liker
Alko
  • Laddar…
Bra idé å feste dem mot en "overligger" øverst, skal forsøke å få til det sånn!

Forstår at det høres ut som et ikke-problem, men ganske mekkete i praksis å få det stabilt i lodd og vater når det er vanskelig å få godt feste et sted.

Bord/planke på markplatene med tyyyyngder på, da går det an å få feste, samt skråavstivere, bare utenfor fantasien som stopper deg

• Liker
Alko
  • Laddar…
Oppfølging; innså at mine Bessey K-Revo passet fint og ikke skulle trenge å ta så mye juling bare man ikke blandet mørtelen for løs (= mindre havner der det ikke skal). Gikk fint med snor rundt! En utendørs murbygge med murersnor, verktøy og festeklemmer fra Bessey K-Revo. Verktøy inkluderer sparkel og kost.

• Liker
jonaserik
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.