Hei,

Jeg har gamle vegger som er laget av en slags myk betong (leiligheten ble bygget på 40-tallet). Jeg holder på å sette opp lister med spikerplugger, men det går ikke så bra. Spikeren og plasthodet står ut 3 mm fra listen. Skal det vanligvis se slik ut? Det spiller ingen rolle hvor hardt jeg slår med hammeren, de går ikke inn mer enn det. Hva er mine alternativer?

Takk,

Lisa

Det ble likt for meg i en leilighet, endte med at jeg erstattet spikerpluggen med vanlig plugg og treskrue... liten klikk sparkel. og en siste strøk maling på listen etterpå. Maskerte ca 1-2mm opp på listen og malte glad, ingen malingsrester på gulvet... Den der millimeteren ser man aldri senere...i og med at det bare er siste strøk igjen...

Borre dypere? Er det myk betong når jeg listar kjører jeg med de spikene Stefan lenker til. Pleier å bite bedre enn spikerplugg.

Takk for deres svar.d^_^b

Jeg er litt redd for å bruke spiker siden veggen er veldig myk. Jeg tenker at det ikke vil feste godt nok. Gulvet er også litt ujevnt i hjørnene, så jeg må presse når listen der for at den skal komme ned til gulvet.

Føles også at det er mye lettere å skade soklene hvis jeg slår dem med en hammer.

Finnes det noen andre slags skruer som dere kan anbefale? Jeg kan kanskje bruke skruer bare i hjørnene.

Hva synes dere?

/Lisa

Vi kjørte med samme type spiker som Stefan N foreslår da vi renoverte vår borettslagsleilighet og det fungerte helt utmerket. Jeg hadde samme tvil som dere har, men svigerfar som er snekker overbeviste meg om at det skulle fungere, så jeg la meg flat og det fungerte:)

Milkshaken
Om man er usikker på om det skal holde ved porøse materialer, så pleier jeg å slå langsommere, i stedet for et slag per sekund så blir det et slag hvert annet sekund,,, det reduserer vibrasjonene som oppstår inne i hullet. test det.

Fritzki: du kan jo ta siste slaget med et dorn, eller et drivdorn... körnare funker kanskje med, men med risiko for å gli av...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.