Hei. Jeg kunne trengt noen tips. Jeg har litt problemer med parketten som gir etter når man tråkker på den, og det er rett ved terrassedøren. Det var en liten list som jeg fjernet og kjøpte en ny. Problemet var at listen bare var spikret i terskelen uten at parketten var justert først. Det jeg tenkte å gjøre var å presse ned parketten med sin vekt og så spikre fast listen. Men nå til det morsomme, jeg klarer ikke spikre listen, alle spikrene går i stykker. Når jeg ser på terskelen, ser det ut som den er laget av plast, det føles slik i hvert fall, men alle spikrene går i stykker og det jeg lurer på er om det finnes spiker for plast eller om dere kan gi meg tips så jeg kan fikse dette? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det jeg trodde jeg skulle fikse på 30 minutter føles nå umulig å fikse for meg. Jeg er låst. Takknemlig for alle svar og tips.
Det kan kanskje funke å forbore og sette listeskrue.
Spikene bøyer seg og thomas33 det er ikke listen som er problemet, men terskelen, den er kjempehard. Jeg bruker vanlig hammer. Ville det gå bedre med en spikerpistol? Spikrene jeg kjøpte er små spiker, ca. 3 cm lange. Større og lengre spiker får ikke plass.
Moderator
· Stockholm
· 57 831 innlegg
Tråden flyttet fra "Hantverkare"
Moderator
· Stockholm
· 57 831 innlegg
Om vi antar at terskelen er av et "spikbart" materiale, ikke stål eller så. Da fungerer en spikerpistol bedre enn å bruke hammer. Men jeg ville vurdert å lime, f.eks. med PL400.
Du kan trykke inn litt lim i borehullet på terskelen, selv om det er lite, så nyper spikeren garantert fast. Ta det du har liggende hjemme.celox skrev:
Klikk her for å svare