Har et spørsmål om gulvlister.
Det enkleste når man skal tapetsere og bytte gulv er jo å fjerne gulvlistene, men siden vi har problemer med pussen synes mureren vi burde la de gamle som har sittet der i 60 år sitte igjen.
Men jeg tenkte at i stedet for å være superduperpetig med tapetene og for å slippe smyglist mot det nye gulvet, burde det vel finnes en løsning på liste som man liksom kan sette over. Som dekker den gamle.
Noen som skjønner hvordan jeg mener og vet om det finnes?
Det enkleste når man skal tapetsere og bytte gulv er jo å fjerne gulvlistene, men siden vi har problemer med pussen synes mureren vi burde la de gamle som har sittet der i 60 år sitte igjen.
Men jeg tenkte at i stedet for å være superduperpetig med tapetene og for å slippe smyglist mot det nye gulvet, burde det vel finnes en løsning på liste som man liksom kan sette over. Som dekker den gamle.
Noen som skjønner hvordan jeg mener og vet om det finnes?

Du kan vel la tapetene gå ned til de gamle listene? Så vanskelig er det nemlig ikke å skjære til tapetene mot listen og få det rett og pent.
Jeg tror også at det sparer deg en masse jobb, sammenlignet med å finne spesiallister som skal dekke de gamle.
Har du en glipe mellom vegg og list i dag kan du dra en tynn streng med latex før du tapetserer.
Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt ang. spesiallister, men likevel...
Jeg tror også at det sparer deg en masse jobb, sammenlignet med å finne spesiallister som skal dekke de gamle.
Har du en glipe mellom vegg og list i dag kan du dra en tynn streng med latex før du tapetserer.
Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt ang. spesiallister, men likevel...
Og skulle du skjære fullstendig skjevt så går det an å male listene en omgang, med en sparkelspade i vinkelen mot veggen/tapetet så du ikke får maling på feil sted... Det synes jo ved en nærmere titt, men ser bra ut på avstand!
Klikk her for å svare