Jeg har byttet kjøleskapsfrys i kjøkkenet. Slik så det ut etter vi fjernet overskapet.

Veggen bak et fjernet overskap med synlige skader og en ledning. På benken finnes et verktøy og rester av materiale. Veggen i kjøkkenet etter fjerning av overskap, delvis eksponerte trevegger med gipsrester. Elektrisk stikkontakt og ledning til venstre. Veggen bak et fjernet overskap, med synlige trelister og ujevn puss. Ujevnt treunderlag for gips, potensielle sprekker.

Planen jeg har er følgende:

1. Kjøpe gipsbruk.
2. Blande gipsen med vann i en bøtte.
3. Fukt veggen litt med en våt svamp.
4. Sparkle opp med sparkelspade.

Spørsmål:
1. Er det en OK plan?
2. Hvilken gipsbruk kan dere anbefale? På noen står det at det bare er for små hull og at det ikke skal være tre under. Her tror jeg at det er trevegger.

Skru av stikkontakten først.
Du får lettere tilgang med bredsparkelen og reduserer risikoen for å få inn fuktig bruk i den.
Det kan jo være en god idé å ta ut sikringen også...

Bostik filler v28 har jeg bra erfaring med, men det funker nok med hvilket som helst gipsbruk.

• Liker
Rofaj
  • Laddar…
C
Høres ut som en utmerket plan. Jeg ville brukt vanlig gipsmørtel/-puss som man kjøper billig på sekk i byggevarehandelen.

Jeg liker casco wallfiller, men det er sikkert ingen større forskjell mellom forskjellige merker, gipsbruk er jo ingen unik produkt direkte.
Når du skal fikse så dype skader er det enklest å ta det i to omganger og la det tørke imellom.

• Liker
Rofaj
  • Laddar…
Bruk en blomster-sprøyte for å fukte vennen.

• Liker
Rofaj
  • Laddar…
Om jeg fukter først og deretter bruker sparkel og lar det tørke, burde jeg fukte sparkelen litt deretter også for neste omgang sparkel?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.