Hei!

Jeg har fjernet en døråpning der veggen er sponplater, har jo satt inn regler og tettet denne åpningen med en gipsplate, det har blitt en liten skjøt rundt, og tar nå gjerne imot litt tips og råd om hvordan jeg smartest kan gå videre nå!

Kan jeg bare sparkle på og pusse for å deretter male? Eller er det en veldig stor risiko for at sparkelen sprekker?

Bør jeg sparkle, så bruke renoveringstapet oppå og deretter male?

Eller finnes det en enda bedre måte?

En nybegynner som gjerne tar imot tips, takk!!

• Gipsplate dekker en tidligere døråpning i en vegg av sponplater, komplett med skruer langs kantene og en synlig skjøt.
Gipse hele veggen.

• Liker
Tjrex
  • Laddar…
B
Går vel å sette papirrems og sparkle, men hva var grunnen til at du ikke fjernet all gips fram til neste langsideskjøt?

B bygges skrev:
Går vel an å sette papirremse og sparkle, men hva var grunnen til at du ikke fjernet all gips fram til neste langsideskjøt?
Hei Bygges!

Grunnen er at det er sponplater som er vegger i mitt hus, bygget 1981!

Så det ble slik at jeg fjernet døren og erstattet den med gips, kjørte i dag en remse og sparkel, er fornøyd med resultatet! :)

B
D Dennisen skrev:
Hei Bygges!

Årsaken er at det er sponplater som er vegger i huset mitt, bygd i 1981!

Så det ble slik at jeg tok bort døren og erstattet den med gips, kjørte i dag en remse og sparkel, er fornøyd med resultatet! :)
Aha, trodde det så ut som gips ved siden av, men det er altså sparklete og malte sponplater?

B bygges skrev:
Aha tyckte det såg ut som gips bredvid men det är alltså sparklet og malt sponplater?
Jajmensan! Det er en garderobe, det er sponplate så er det vel litt maling/tapet på enkelt og greit:)

Her er andre siden:

• Dør til garderobe, vegg av sponplater med tapet eller maling. En vegglampe ved siden av døren.
D Dennisen skrev:
Jajamensann! Det er en garderobe, det er sponplate så er det vel litt maling/tapet på helt enkelt:)

Her er andre siden:
Hvordan gjorde du og ble du fornøyd?

G GitLarre skrev:
Hvordan gjorde du det og ble du fornøyd?
Hei! Jo, jeg synes det gikk ganske bra, jeg sparklet med en sånn "vev" i skjøten inne i boden fordi der skulle jeg ikke sette noen tapet, så jeg satte sparkel over veven og deretter slipte jeg og malte.

I gangen så sparklet jeg skjøten og deretter satte jeg opp renoveringstapet over, man kan skimte hvor døren har vært hvis man "aktivt" leter, ellers ingenting man legger merke til!

Deretter i boden er det litt tydeligere, men det gjør ikke meg noe!

• Lys vegg med dør og et moderne vegglys. Spackelarbeid gjort i skarv, tapet montert. Dørens tidligere plassering knapt synlig.
  • En nymalt vegg i en skrubb, med en svakt synlig skjøt fra spakling og bruk av vev, delvis skjult av skygger fra en gjenglemt dør.
  • En skrubb med nymalte vegger og en kleshenger full av jakker og vesker, viser resultatet etter sparkling og maling.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.