2.906 lest ·
7 svar
3k lest
7 svar
Sparkle skjøt mellom en gipsplate og sponplate
Hei!
Jeg har fjernet en døråpning der veggen er sponplater, har jo satt inn regler og tettet denne åpningen med en gipsplate, det har blitt en liten skjøt rundt, og tar nå gjerne imot litt tips og råd om hvordan jeg smartest kan gå videre nå!
Kan jeg bare sparkle på og pusse for å deretter male? Eller er det en veldig stor risiko for at sparkelen sprekker?
Bør jeg sparkle, så bruke renoveringstapet oppå og deretter male?
Eller finnes det en enda bedre måte?
En nybegynner som gjerne tar imot tips, takk!!
Jeg har fjernet en døråpning der veggen er sponplater, har jo satt inn regler og tettet denne åpningen med en gipsplate, det har blitt en liten skjøt rundt, og tar nå gjerne imot litt tips og råd om hvordan jeg smartest kan gå videre nå!
Kan jeg bare sparkle på og pusse for å deretter male? Eller er det en veldig stor risiko for at sparkelen sprekker?
Bør jeg sparkle, så bruke renoveringstapet oppå og deretter male?
Eller finnes det en enda bedre måte?
En nybegynner som gjerne tar imot tips, takk!!
Hei Bygges!B bygges skrev:
Grunnen er at det er sponplater som er vegger i mitt hus, bygget 1981!
Så det ble slik at jeg fjernet døren og erstattet den med gips, kjørte i dag en remse og sparkel, er fornøyd med resultatet!
Aha, trodde det så ut som gips ved siden av, men det er altså sparklete og malte sponplater?D Dennisen skrev:
Hei! Jo, jeg synes det gikk ganske bra, jeg sparklet med en sånn "vev" i skjøten inne i boden fordi der skulle jeg ikke sette noen tapet, så jeg satte sparkel over veven og deretter slipte jeg og malte.G GitLarre skrev:
I gangen så sparklet jeg skjøten og deretter satte jeg opp renoveringstapet over, man kan skimte hvor døren har vært hvis man "aktivt" leter, ellers ingenting man legger merke til!
Deretter i boden er det litt tydeligere, men det gjør ikke meg noe!
Klikk her for å svare