Hei!

Hva mener dere er beste mtrl og metode for å få en pen overgang fra Murvegg og gipsvegg?

Har nå fylt sprekker med skumfugemasse for å tette og gjøre det mindre "hult" men hva anbefaler dere etter det?

• Murvegg av rød teglstein ved siden av en gipsvegg, med synlig fugemasse brukt i overgangssprekkene.
  • Murvegg med røde mursteiner og fylt sprekk mellom mur og gipsvegg med skum.
  • Liker
R0ffe
  • Laddar…
Jeg har ikke noe godt svar til deg, men er også nysgjerrig på spørsmålet. Skal gjøre akkurat samme type tilkobling mot teglvegg, både i form av gipstak mot vegg, samt gipsvegg mot murstock.

Jeg har satt mine gipsplater noe nærmere teglveggen, og min plan er å fase av gipskanten med kniv og deretter fuge med en eller annen type elastisk overmalbar fuge. Der sprekkene er større kanskje man først må bygge på med en eller annen form for gipsmasse?

Ettersom du har så stor sprikk hadde jeg fylt i med gipsbruk og så malt en gang og deretter kjørt en byggfug med høye elastiske egenskaper

Hei!

Etter at jeg fylte med fugeskum, la jeg til Kalkbruk som jeg hadde til teglveggen og lot det fylle ut så mye som mulig, og deretter sparklet jeg med finsparkel over det.

Ble ganske bra resultat, men det tok litt tid før det tørket for å kunne sparkle igjen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.