Jeg holder på med å lage hjemmekontor av vårt tidligere fyrrom i kjelleren. Etter 60 år med fyring var tak og vegger ikke direkte rene, og for å få bort sotet har jeg skrubbet med såpe og skylt av med vann, fordelen med å ha kran + avløp i rommet. Jeg har ikke brukt høytrykksspyler, bare vanlig vannslange med lavt trykk.

Vegger og tak er for det meste dekket med maling av ukjent type (altså ikke bare betong) og den sitter uforskammet godt, så mine utsikter for å få den bort er ganske ikke-eksisterende.

Innerveggene har mange hull fra plugger og for å få en jevn overflate kommer jeg til å helsparkle så tynt jeg kan komme unna med.

Hvor lenge bør man vente med å sparkle fra veggen har blitt skylt av? Det er ikke merkbart vått i rommet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.