I år har jeg vært på ferie i Kroatia og iom at vi holder på å bygge et nytt hus, kikket jeg litt på priser på byggematerialer og innredning, ble veldig overrasket når jeg så at det meste er hele 60-70 % billigere der nede! F.eks. Ytterdør (eik, innbruddssikker) som koster i Sverige ca. 25.000 kr, koster i Kroatia ca. 7.000 kr, baderomsinnredning som ville koste her ca. 50.000, koster der nede ca. 15.000, og da snakker jeg virkelig kvalitets ting (samme standard som i Sverige). Nå har jeg bestemt meg for å importere det meste når det gjelder innredning i huset (bortsett fra kjøkken), men vet ikke hvor mye det blir i toll og om det er noen andre avgifter som tilkommer fordi Kroatia ikke er med i EU. Takk om noen har litt mer info!
fun
fun
Har akkurat snakket med en fyr som har vært i Slovenia og importert diverse byggematerialer og det gikk kjempe smidig (som du sier) samt like billig som i Kroatia…om du har noen lenker som du kan maile ville jeg vært veldig takknemlig…
Polen er nærmere men ikke like billig, og det ser ut som at akkurat i Slovenia kan man regne med beste kvalitet!
Mvh Fun

Polen er nærmere men ikke like billig, og det ser ut som at akkurat i Slovenia kan man regne med beste kvalitet!
Mvh Fun
Klikk her for å svare