Jeg er interessert i å bygge ut mitt kjøkken. Vi hører i veggen ved siden av kjøkkenet at det er som en søyle og så hentet jeg ut tegninger fra SBK. Det ser ut til å være en form for betongsøyle som går gjennom alle etasjene. Er formålet med disse å fungere bærende? Jeg antar at jeg skal tolke det som at vi ikke kan rive denne.

ville sjekke her først om noen vet med sikkerhet før jeg betaler 5k for å få vite at jeg ikke kan rive noe.
Plantegning med markert område som viser en betongsøyle, del av diskusjon om kjøkkenutvidelse og bærende konstruksjoner. Plantegning av en leilighet med kjøkken, stue, trapperom og baderom. En del av veggen er markert med en blå sirkel nær kjøkkenet. Plantegning som viser strukturelle detaljer av en bygning inkludert en pelarmering i betong som går gjennom flere etasjer.

BirgitS
Det virker rimelig at den er bærende.

E Er.Am skrev:
Jeg er interessert i å bygge ut mitt kjøkken. Vi hører i veggen ved siden av kjøkkenet at det er som en søyle, og så hentet jeg ut tegninger fra SBK. Det ser ut til å være en form for betongsøyle som går gjennom alle etasjene. Er formålet med disse å fungere bærende? Jeg antar at jeg skal tolke det som at vi ikke kan rive denne.

ville sjekke her først om noen vet med sikkerhet før jeg betaler 5k for å få vite at jeg ikke kan rive noe.
[bilde] [bilde] [bilde]
Veldig uvanlig løsning, men den er med stor sannsynlighet bærende.

Det er veldig store spennvidder på den der betongbjelkelaget så den er der for å hjelpe til. Den tar veldig stor last om det er flere etasjer.

FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Veldig merkelig løsning, men den er med største sannsynlighet bærende.
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Veldig merkelig løsning, men den er med største sannsynlighet bærende.
Kjempetrist, sjekk gjerne min nye tråd om hvordan vi skal løse vår kjøkkensituasjon.

W witten skrev:
Det er veldig store spennvidder på den der betongdekke så den er der for å hjelpe til. Den tar veldig stor last om det er flere etasjer.
det virker å være så takk for svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.